افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

خوراکی های ترش از بالا بردن فشار خون تا افزایش وزن

خوراکی های ترش از بالا بردن فشار خون تا افزایش وزن

خیلی ها تصورات غلطی که درباره خوراکی های ترش و کاهش وزن دارند در این جا می خواهیم گفته های پژوهشگر تغذیه درباره خوراکی های ترش از بالا بردن فشار خون تا افزایش وزن را بیان کنیم .

ابوالقاسم جزایری پزشک متخصص تغذیه با اشاره به اینکه خوراکی‌های ترش مزه فشارخون را بالا می‌برند، گفت: خیلی از خواص میوه‌هایی که فیبر و رنگدانه‌های آنتی‌اکسیدانی دارند در لواشک آنها نیز می‌توان یافت کرد و همچنین املاح میوه‌ها که به این صورت در می‌آیند نه تنها کم نمی‌شود بله با جوشاندن و خشک کردن افزایش پیدا می‌کند.
وی ادامه داد: بسیاری از میوه‌ها و سبزی‌ها منبعی بسیار مهم برای دریافت ویتامین C است که بخشی از این فرآیند طی خردشدن و خشک شدن تخریب می‌شوند، مخصوصاً میوه‌ها مثل سیب که وقتی خشک می‌شود ۱۰۰ گرم آبی که در آن وجود دارد برای تبدیل به لواشک در صورت حرارت و جوشاندن آب آن تغییر شده و بنابراین مقداری از ویتامین C در آن کاهش می‌یابد.
جزایری اظهار داشت: خوردن لواشک و آلوچه کسی را لاغر نمی‌کند بلکه باعث می‌شود ترشح اسید معده بیشتر و غذا بهتر هضم شود و هر چقدر هضم غذا بهتر باشد جذب آن توسط بدن نیز بیشتر خواهد شد و در نتیجه با بالا رفتن وزن در افراد همراه است.
وی خاطرنشان کرد: قره قورت منبع خوبی برای کلسیم است اما اسدیته این خوراکی خیلی بیشتر از لواشک است و آثار تخریبش روی دندان بیشتر است. اگر روی قره‌قورت کمی نمک افزوده شود باعث بالا رفتن سدیم خون شده در نتیجه ابتلا به بیماری‌های مثل فشارخون بالا و یا افزایش دفع کلیوی کلسیم شدت می‌یابد و می‌توان ماست یا شیر را جایگزین قره‌قورت کنند و بیشتر به عنوان تنقلات یا چاشنی غذا استفاده کنند.
پزشکین : خوراکی های ترش از بالا بردن فشار خون تا افزایش وزن

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *