افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

خود را ۵۰ ثانیه در این حالت نگه دارید

اگر نتوانید ۵۰ ثانیه در این حالت بمانید، احتمالاً یک مشکل پزشکی جدی دارید

به گزارش پزشکین به نقل از پروشات؛ آیا به دنبال ورزشی هستید که هم باعث تناسب‌اندام شود و هم سلامتی‌تان؟ آیا به دنبال ورزشی هستید که هم مقاومت بدنتان را افزایش دهد و سلامت عضلاتتان را؟ در آن صورت ورزش تخته مناسب شماست.

معمولاً وقتی موضوع عضله درمیان است، بیشتر افراد یاد عضلات شکم می‌افتند. البته که این عضلات بسیار مهم هستند، اما عضلات مهم دیگری هم وجود دارند. عضلات کمر، ران و سرین هم اهمیت بسزایی دارند. ورزش تخته شامل یک حرکت است که اگر نتوانید ۵۰ ثانیه در آن حالت بمانید، احتمالاً از یک مشکل فیزیکی رنج می‌برید.

ورزش تخته چه ورزشی است؟

اما قبل از اینکه ببینم آن مشکلات چه هستند، بگذارید با ورزش تخته بیشتر آشنا شویم. فرم مناسب بدن، کیفیت این ورزش را افزایش می‌دهد. انجام صحیح این حرکت، عضلات پشت ران، سرین و استخوان‌ها را محکم‌تر نموده و به تعادل و حالت بدن شما کمک می‌کند.

برای انجام این حرکت روی زمین دراز بکشید و مراحل زیر را انجام دهید:

  • آرنج خود را در زیرشانه‌ها قرار دهید؛ مچ دست باید در راستای آرنج باشد.
  • ماهیچه‌های شکم را منقبض نموده و کفل و ران خود را فشار دهید (تنفس یادتان نرود).
  • باید بتوانید ۲۰-۳۰ ثانیه در این حالت بمانید؛ اگرچه هدف نهایی حداقل ۵۰ ثانیه است.
  • سر و شانه‌هایتان را تکان ندهید.

بنیه ضعیف تونایی بدن را کاهش می‌دهد

بنیه ضعیف توانایی بدن را کاهش می‌دهد و درنتیجه نمی‌توانید حالت بدن را کنترل کنید. عوامل بسیاری باعث این ضعف می‌شوند، مانند: استرس در خانه، استرس محیط کار، نشستن زیاد پشت میز و یا خم کردن سر در هنگام کار با موبایل.

ماهیچه‌های شکم و کفل حالت ایستاده بدن را حفظ می‌کنند. اگر این ماهیچه‌ها ضعیف باشند، حالت بدن ما تناسبش را از دست خواهد داد. برای تناسب حالت بدن می‌توانید این توصیه‌ها را به کار بگیرید:

  • حرکت تخته را روزانه انجام دهید.
  • صاف بایستید.
  • سرتان را بالا نگه‌دارید.
  • گوشی تلفن خود را بالا نگه‌دارید.
  • کمربند تناسب‌اندام ببندید.

درد پایین کمر نشانه حالت نامتناسب بدن است

اگر در پایین کمرتان احساس درد کنید به این معناست که حالت بدن شما نامتناسب است. اگر این حالت ادامه داشته باشد، با آسیب‌های جدی روبه‌رو خواهید شد. برای مقابله با این مشکل بهتر است که در حالت خواب خود تجدیدنظر کنید، انعطاف بدنتان را افزایش دهید و البته حرکت تخته را انجام دهید.

عدم تعادل نشانه دیگر ضعف بدن است

اگر ماهیچه‌هایتان ضعیف باشد، چگونه انتظار دارید که بدنتان حالت و وضعیت متناسبی داشته باشد؟ اما تشخیص عدم تعادل بدن کار آسانی نیست. برای تشخیص عدم تعادل بدن می‌توانید این مراحل را انجام دهید و نسبت به تعادل بدن خودآگاهی پیدا کنید:

  • قدم اول: یک پای خود را به سمت جلو بکشید.
  • قدم دوم: همان پا را به یک سمت بدن بکشید.
  • قدم سوم: همان پا را به سمت عقب بکشید.
  • قدم چهارم: زانوی آن پا را در حالت ۹۰ درجه قرار دهید.

اگر نتوانید شکم خود را به درون فشار دهید، یعنی بدن مقاومی ندارید

یکی از راه‌های آزمایش مقاومت بدن این است که بتوانید شکم خود را به درون فشار دهید. برای این کار باید نفس عمیق کشیده، ماهیچه‌های شکم را به درون کشیده و نگه‌دارید. اگر نتوانید این کار را انجام دهید پس بدن ضعیفی دارید. مانند شکل این حرکت را انجام دهید.

ضعف بدن و ماهیچه‌ها آسیب‌های جبران‌ناپذیری ایجاد می‌کند. برای رفع این مشکل می‌توانید حرکت تخته را انجام دهید. این حرکت فواید بسیاری دارد. نه‌تنها مقاومت بدن را افزایش می‌دهد، بلکه ماهیچه‌ها را قوی‌تر نموده، حالت بدن را متناسب می‌کند، و از بروز آسیب‌های جدی جلوگیری به عمل می‌آورد.

این حرکت به‌راحتی قابل‌اجراست، بنابراین به باشگاه و گروه‌های ورزشی نیازی نیست. با انجام این حرکت هم حالت بدنتان متعادل می‌شود و هم سلامت خودتان.

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *