افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

خواص گردو و خاصیت های روغن گردو در کاهش اشتها

  • طی تحقیقی در کالیفرنیا نوشیدنی های ۹ بیمار که به دلیل چاقی در بیمارستان بستری شده بودند طی چند روز به دقت بررسی شد. ۵ روز متوالی به افراد صبح هااسموتی شامل ۴۸ گرم گردو و بعدازظهرها اسموتی بدون گردو ولی با همان طعم و رنگ به آن ها داده شد.

 

یک مشت گردوی خرد شده روش خوبی برای کاهش چربی های مضر است. ماده ای سرشار از امگا ۳ و اسیدهای چرب که خطر ابتلا به دیابت و چاقی را هم کاهش می دهد. همه این را می دانیم و حتما گردو را در برنامه غذایی روزانه مان می گذاریم. ولی امروز  جالبی برای شما دارد: گردو باعث کاهش اشتها می شود.

چرا خوردن گردو باعث کاهش اشتها می شود؟

دانشمندان هر روز بیشتر به خواص جادویی این دانه روغنی که خیلی هم شبیه به مغز است پی می برند.

طی تحقیقی در کالیفرنیا نوشیدنی های ۹ بیمار که به دلیل چاقی در بیمارستان بستری شده بودند طی چند روز به دقت بررسی شد. ۵ روز متوالی به افراد صبح هااسموتی شامل ۴۸ گرم گردو و بعدازظهرها اسموتی بدون گردو ولی با همان طعم و رنگ به آن ها داده شد. یک ماه رژیم معمول تعیین شده توسط بیمارستان اجرا شد.  بعد از یک ماه دوباره یک آزمایش ۵ روزه انجام شد. اول اسموتی بدون گردو و بعد اسموتی گردو دار به آن ها داده شد. محققان متوجه شدند این افراد وقتی از اسموتی حاوی گردو استفاده می کنند تمایل کمتری به خوردن غذا دارند.

بعد در حالی که به بیماران تصاویری از کیک یا سبزیجات یا مناظر طبیعی نشان داده می شد با دستگاه  ام آرآی (MRI)  از مغز آنان عکسبرداری شد.  در بیمارانی که تصاویر غذاهای چاق کننده را می دیدند بخش اینسولا (Insula) مغز که مربوط به اشتها است تحریک می شد و سیگنال های کنترل کننده به معده می فرستاد. درست مثل زمانی که افراد اسموتی های حاوی گردو را نوشیده بودند. یعنی درواقع مغز دستور کاهش اشتها را صادر می کرد.

گردو قادر است مغز را طوری تحریک کند تا به معده دستور دهد تمایل کمتری به غذا و در نتیجه کاهش اشتها داشته باشد.  پس مغز گردو حداقل به میزان ۵۰ گرم – یعنی حدود ۲ تا ۳ عدد – را حتما در برنامه غذایی روزانه تان قرار دهید.

 

منبع : نت نوشت

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *