افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

خواص مثبت فلفل در دوران حاملگی

201611020451612a

  • به دلیل این که با آغاز دوران بارداری در بدن زنان، عملکرد دستگاه گوارش اين افراد دچار مشکل می شود، بنابراين مي توان ادعا كرد كه مصرففلفل در دوران بارداری می تواند نقش مهمی در بهبود عملکرد دستگاه گوارش داشته .

 

از ولع غذایی گه پیدا کرده اید، زیاد تعجب نکنید! چون دوران بارداری هر زني زمانی است که هوس هاي او به دنبال مصرف مواد غذايي عجیب و غریب مي باشد. البته، ممکن است با آغاز دوران بارداري در بدن برخي از زنان، ولع مصرف مواد غذایی گرم و تند در اين افراد به طور ناگهانی افزایش یافته و بعد از گذر مدتي هم، با سرعت خاموش شود. با اين حال، در بدن بسیاری از زنان باردار، هوس مصرف مواد غذایی تند با پیشرفت دوران حاملگی افزایش می یابد. با اين توصيفات، ممكن است هنگامی که شما زن باردار در مورد مواد غذایی تند صحبت می کنید، نتوانيد از مزه تند و خوشایند فلفل چشم پوشی نماييد!
تعدادی از افراد باتجربه در مورد مصرف مواد غذایی تند که مملو از فلفل هستند، در دوران بارداری زنان هشدار می دهند. آیا فکر می کنید كه حقیقتی ترسناک در پشت این افسانه ها و مصرف مواد غذایی تند و گرم در اين دوران حساس وجود دارد؟ بیایید برای پیدا کردن اين حقیقت، ادامه مقاله زیر را با دقت مطالعه کنیم!

مزایای خوردن فلفل در دوران بارداری:

به غیر از طعم تند، برخی فواید سلامتی نیز در فلفل وجود دارد که با خواندن ادامه اين مقاله، آن ها را خواهیم شناخت. تعدادي از این مزایا عبارتند از:

۱. فلفل عاملي براي کمک به هضم مواد غذایی در بدن زنان باردار:

به دلیل این که با آغاز دوران بارداری در بدن زنان، عملکرد دستگاه گوارش اين افراد دچار مشکل می شود، بنابراين مي توان ادعا كرد كه مصرففلفل در دوران بارداری می تواند نقش مهمی در بهبود عملکرد دستگاه گوارش داشته و به از بین بردن مسائل مختلف مانند نفخ، تولید گاز در روده ها و گرفتگی عضلات زنان باردار کمک زیادی بكند.

۲. فلفل و جلوگیری از بروز بیماری سرطان در بدن زنان باردار:

هنگامی که زنی حامله می شود، بدن او دچار تغییرات بسیاری می گردد. اين تغييرات هم به نوبه خود ممکن است منجر به بروز آسیب های اکسیداتیو در بدن آن ها شده و باعث مبتلا شدن زنان باردار و جنين داخل رحم اين افراد به بیماری سرطان شود. فراموش نکنید كه فلفل دارای کاروتنوئید می باشد، که نوعی آنتی اکسیدان است. این ماده می تواند از هر گونه آسیب به DNA بدن زنان حامله جلوگیری کرده و اين افراد را از ابتلا به بیماری سرطان محافظت کند.

۳. فلفل، وسیله براي مبارزه با بروز آکنه در بدن زنان باردار:

همانطور که می دانید بسیاری از زنان حامله تا پایان دوران بارداری خود با مشکل آکنه و دیگر مشکلات پوستی مواجه می شوند. اما فلفل حاوی موادی است که مصرف آن ها در این دوران حساس می تواند باعث تقویت پوست مادران باردارشده و از آن ها در مقابل بیماری های مختلف پوستی محافظت کند.

۴. درمان سرفه و سرماخوردگی زنان باردار با مصرف فلفل:

یادتان باشد كه مبتلا شدن زنان باردار به بیماری سرماخوردگی می تواند یک مزاحم واقعی براي خود اين افراد و جنين داخل رحمشان به شمار آيد. خوشبختانه، مصرف فلفل در دوران بارداری زنان در این مورد هم بسیار کمک کننده است. البته، هیچ مدرک علمی درباره این ادعا وجود ندارد، اما از دوران قدیم و در فرهنگ های مختلف جهان، از فلفل برای درمان بیماری سرماخوردگی و سرفه زنان برادار استفاده مي شده است.

۵. فلفل، به عنوان یک داروی طبیعی ضدافسردگی براي زنان باردار:

به دلیل این که زنان در دوران بارداری خود، دچار اضطراب و افسردگی می شوند، بنابراين مي توان ادعا كرد كه قرار دادن برخی مواد غذایی از جمله فلفل در رژیم غذایی اين افراد یک راه بسیار خوب برای مبارزه با این مشکل خواهد بود.

۶. فولات موجود در فلفل، مفيد براي زنان باردار و جنين:

همانطور که می دانید بدن زنان در دوران بارداری به فولات و یا اسید فولیک زیادی نیاز دارد، تا بتواند از بروز مشکل نقص در لوله های عصبی جنین داخل رحم خود در هنگام تولد جلوگیری کند. به همین خاطر، مي توان ادعا كرد كه قرار دادن انواع فلفل در برنامه غذایی این افراد که حاوی مقدار زیادی فولات هستند، ایده بسیار خوبی خواهد بود.

۷. افزایش قدرت سیستم ایمنی بدن زنان باردار با مصرف فلفل:

با شروع دوران حاملگی در بدن هر زني، قدرت سیستم ایمنی او به شدت کاهش می یابد. از آن جايي كه فلفل حاوی ویتامین C بالایی است، مصرف آن در این دوران حساس می تواند قدرت سیستم ایمنی بدن زنان باردار و جنين داخل رحم اين افراد را افزایش داده و از بروز بیماری های شایع مانند سرماخوردگی و سرفه در طي دوران حاملگی جلوگیری کند.

۸. حفظ تعادل فشار خون زنان باردار با مصرف فلفل:

همانطور که می دانید فشار خون بالا یک تهدید بزرگ برای سلامت زنان در دوران بارداری محسوب می شود. مصرف پتاسیم در این دوره از زندگی به زنان باردار کمک می کند تا فشار خون خود را کنترل کنند. پس، مي توان ادعا كرد مصرف فلفل هم که سرشار از پتاسیم است، می تواند فشار خون را در بدن زنان باردار کنترل کرده و از بروز بیماری پره اکلامپسی در بدن اين افراد جلوگیری کند.
البته فراموش نکنید كه بسیاری از فواید مصرف فلفل به دلیل طعم تند آن است! با اين حال، ممكن است بر اثر افراط در مصرف این ماده غذایی، عوارض جانبی منفی نیز در بدن زنان باردار به وجود آید، که شدت اين عوارض در بدن افراد مختلف بستگی به قدرت بدنی آن ها داشته و متفاوت از ساير زنان باردار است.

آیا مصرف غذاهای تند در دوران بارداری مضر است؟ جواب این سوال را حتما بخوانید.

عوارض جانبی مصرف فلفل در دوران بارداری:

در ادامه این مقاله، عوارض جانبی مختلف ناشی از مصرف ادویه هايي مانند فلفل در دوران بارداری زنان بیان شده است، که عبارتند از:

۱. بروز مشکلاتي در دستگاه گوارش زنان باردار با مصرف فلفل:

مصرف بیش از حد فلفل می تواند منجر به بروز مشکلات گوارشی در بدن شما شود. به خصوص اگر شما هم جزء مادران بارداري هستيد كه دارای معده حساسی مي باشند، باید از مصرف فلفل در دوران بارداری خود اجتناب کنيد.

۲. بروز آلرژی در بدن زنان باردار و جنين با مصرف فلفل:

همچنین، فراموش نکنید كه مصرف بيش از حد فلفل در دوران بارداری زنان می تواند باعث بروز علائم آلرژیکی در بدن اين افراد شود. پس، اگر شما هم به عنوان یک زن حامله، قبل از باردار شدن هم علائم حساسیت را در بدن خود تجربه می کردید، واضح است که باید در طي كل دوران بارداری از مصرف فلفل سیاه و سفید جدا خودداری نمایید.
بنابراین، هنگامی که زنی باردار می شود، مصرف فلفل و عوارض ناشی از آن یک نگرانی بزرگ خواهد بود! اما این نکته به آن معنا نیست که زنان حامله نمی توانند غذاهای خود را با انواع فلفل ها مزه دار کنند! یادتان باشد كه استفاده از فلفل در اندازه کم و متعادل در رژیم غذایی زنان حامله زیان بار نیست! اما مصرف بیش از حد آن می تواند برای سلامت خود مادر و جنین داخل رحم او بسیار خطرناک باشد. اگر شما هم به عنوان یک زن حامله در مورد مصرف فلفل در دوران بارداری خود تردید دارید، از مشورت کردن با دکتر متخصص زنان و زايمان معالج دریغ نکنید. در نهايت، فراموش نکنید كه هوس ها و ولع مصرف برخی مواد غذایی در دوران بارداری زنان گذرا هستند، اما سلامت مادر و فرزند متولد نشده او چیزی است که بسیار مهم بوده و با با رعایت نکات بهداشتی در طي اين دوران حساس تامین مي شود.

 

منبع : مامانم

 

منبع : مامانم

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *