افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

خواص درمان چای کوهی

201572118132142a

پژوهشگران طب سنتی پس از بررسی های زیاد روی چای کوهی به بیان خواص درمان چای کوهی پرداخته اند که در ادامه مطلب به طور خلاصه فواید این چای را بیان می کنیم .

یوسف اصغری محقق و مدرس طب سنتی درباره چای کوهی اظهار کرد: چای کوهی رفع کننده قولنج‌های سردمزاج، ادرارآور،قاعده آور، خردکننده سنگ‌های مجاری ادراری و صفراوی است اخلاط بلغمی غلیظ   در شش‌ها یا رحم یا امعا  را دفع می کند و همچنین افزایش‌دهنده قوای جنسی است.

جوشانده چای کوهی برطرف‌کننده حالت غش و خفقان است، همچنین درمان‌کننده دردهای مفاصل و روماتیسم به‌خصوص در سردمزاجان است.مصرف زیاد چای کوهی برای افراد گرم‌مزاج مضر است و موجب خون‌آلود شدن ادرار می‌شود. مصرف این گیاه برای زنان باردار ممنوع است چون موجب مرگ جنین می‌شود.

متأسفانه برخی افراد چای کوهی را با علف چای (هوفاریقون/ گل راعی) اشتباه می‌گیرند. هوفاریقون دارای گل‌های زرد است اما چای کوهی گل‌های ریز بنفش پوشیده از کُرک دارد. اصغری یادآور شد: برای تهیه جوشانده، ۱۰ گرم چای کوهی را با دو لیوان آب در حرارت ملایم بجوشانید تا دوسوم آن باقی بماند و سپس گرم‌گرم آن را صاف‌ کنید و بنوشید. برای تهیه دمنوش چای کوهی، مقداری از آن را به مدت ۱۰ دقیقه مانند چای دم کنید.

 

پزشکین : خواص درمان چای کوهی

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *