افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

خواص درمانی گل گاوزبان

hee526

  • می‌توان گل گاو زبان را دم کشید و بعد در دهان نگه داشت تا بر زخم و التهابات دهان اثر کند و یا مقداری از تازه آن را آرام و برای مدت ده دقیقه جوید و در دهان نگه داشت.

گل گاوزبان گیاهی است که مزاج گرم و تر دارد. گیاه گل گاوزبان اعصاب را تقویت می‌کند و برای رفع اضطراب سودمند است. همچنین گل گاوزبان به رفع سرفه‌های خشک و تنگی نفس کمک می‌کند.

مزاج گل گاو زبان گرم و تر است و گرمی آن به اعتدال نزدیک است. مخصوصا، رطوبت نوع تازه آن بیشتر است.

گیاهانی که مزاج گرم و تر دارند برای بسیاری از مردم مفید هستند؛ عوارض ندارند و یا اینکه عوارض کمی دارند.

مزاج انسان را از اعتدال دور نمی‌کند و به همین جهت نیز این گیاه معروف است و استفاده زیادی دارد. قسمتی از گیاه که استفاده می‌شود، گل آن است.

گل گاو زبانی از زمانی که چیده می‌شود، تا هفت سال قوتش (خاصیتش) باقی مي‌‌ماند.

این گیاه عالی، مقوی تمام قوای بدن است که مرتبط با اعضای اصلی و حیاتی هستند (مغز، قلب، کبد).
موجب تقویت حرارت غریزی (اصلی یا سرشتی) می‌شود. حرارت غریزی و رطوبت فضیله، عاملحیات و طول عمر است.

یعنی وقتی خدا انسان را خلق می‌کند، مقداری حرارت و رطوبت به وی اهدا می‌نماید تا او یک عمر با این سرمایه زندگی نماید.

پس هر چیزی که رطوبت و حرارت غریزی یا خوب را افزایش دهد، برای طول عمر و کیفیت سلامتی بسیار مفید است.

مثلا گفته‌اند ورزش ملایم، موجب تقویت حرارت غریزی مفید است. گل گاو زبان هم همین اثر را دارد.

معروف است که گل گاوزبان برای تقویت اعصاب مفید است، شادی‌آور بوده و حواس را تقویت می‌کند. حواس شامل بویایی، چشایی، شنوایی و امثالهم می‌شود.

برای رفع ترس و اضطراب مفید است. موجب تقویت قلب شده و برای رفع تپش قلب نیز مفید است. برای رفع زخم و التهابات دهان مانند آفت‌‌های مخاطی و برفک دهان مفید است.

می‌توان گل گاو زبان را دم کشید و بعد در دهان نگه داشت تا بر زخم و التهابات دهان اثر کند و یا مقداری از تازه آن را آرام و برای مدت ده دقیقه جوید و در دهان نگه داشت.

همچنین می‌توان این گل را سوزاند و خاکستر آن را روی زخم‌های دهانی قرار داد تا التهابات را کاهش دهد. برای سرماخوردگی، گلودرد و سرفه نیز مفید است.

اگر گل ارمنی در دسترس باشد، می‌توان این دو را مخلوط کرد و برای التهابات گرم یعنی جایی از بدن که ضربه خورده و گرم و سرخ شده و التهاب دارد استفاده کرد.

برای دفع سودا نیز بسیار مفید است. امروزه اکثر مردم دچار درجاتی از سودا هستند. سودا در اثر آلودگی هوا، استرس‌های زیاد و غذاهای مانده با هضم سخت ایجاد می‌شود.

گل گاو زبان هم برای رفع سودا و هم برای صفرا مفید است. در طب سنتی، ریشه تعداد قابل توجهی از بیماری‌‌ها سودا و صفرای غیر طبیعی و مخصوصا سودا معرفی شده است.

وقتی ریشه مشکل برطرف شد، خیلی از علائم بهبود می‌یابند. با استدلالی که شد، رنگ و رو را نیز باز می‌کند. امروزه بسیاری می‌گویند چرا صورتمان تیره شده است.

دلیل برخی از اینها سودای غیر طبیعی است که رنگ تیره‌ای دارد و با رفع آن رنگ پوست هم خوب می‌شود. برای رفع سرفه و مخصوصا سرفه‌های خشک و تنگی نفس مفید است.

ریه ما به سرما حساس است. گرمی را دوست دارد. مخصوصا در این فصل‌های سرد که مشکلات ریوی بیشتر می‌شود بسیار مفید است. برای درد گلو نیز مفید است.

گفته شده برای رفع سنگ مثانه هم می‌تواند کمک کننده باشد.

 

منبع : سلامت نیوز

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *