افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

خواص درمانی آجیل با مصرف روزانه

download-2

  • طی تحقیقات، افرادی که دچار بیماریهایی همچون بیماریهای قلبی یا سرطان بوده اند. با مصرف آجیل توانسته اند در کاهش روند بیماری خود اقدام کنند. البته این به آن معنا نیست که آجیل مانند یک دارو در برابر حملات بیماریها از بدن دفاع می کند.

 

آجیل یکی از تنقلات مفید است. در بین تنقلاتی که برای کودکان یا حتی بزرگسالان رواج دارد آجیل پر خاصیت ترین آنها است.

آیا می دانید که مصرف روزانه ۲۰ گرم آجیل خواص شگفت انگیزی همراه دارد؟

آجیل می تواند از وضعیت بالقوه سرطان و بیماریهای قلبی جلوگیری داشته باشد. خواص گردو، فندق، بادام، حتی بادام زمینی نیز به صورت درمانی بر سیستم بدن تاثیر گذار است. کافیست روزانه ۲۰ گرم آجیل مصرف کنید. ۳۰ درصد بیماری های عروق کرونر، ۱۵ درصد سرطان، ۲۲ درصد مرگ زودرس درمان خواهد شد.

همچنین مصرف آجیل با کاهش خطر مرگ ناشی از بیماریهای تنفسی و دیابت همراه است.

 

خواص درمانی آجیل

طی تحقیقات، افرادی که دچار بیماریهایی همچون بیماریهای قلبی یا سرطان بوده اند. با مصرف آجیل توانسته اند در کاهش روند بیماری خود اقدام کنند.

البته این به آن معنا نیست که آجیل مانند یک دارو در برابر حملات بیماریها از بدن دفاع می کند. بلکه می توان گفت با مصرف آجیل تغذیه به سمت و سوی مواد غذایی نادرست نخواهد رفت. در حقیقت مصرف آجیل عادات اشتباه غذا خوردن شما را اصلاح می کند.

به این صورت که اگر از آجیل استفاده می کنید به خودی خود میزان بیشتری سبزیجات و میوه جات مصرف خواهید کرد.

 

ارزش غذایی آجیل ها

آجیل حاوی مقادیر بالایی فیبر، منیزیم، چربی اشباع نشده، مواد بسیار مغذی و مفید که نقش کلیدی در سلامت قلب و عروق دارد، است. آجیل می تواند در تعادل سطح کلسترول به شما کمک کند.

گردو به عنوان یکی از اقلام آجیل آنتی اکسیدان بالایی دارد.

مزایا و معایت آجیل در کنار هم

اگر فکر می کنید آجیل چربی بالایی دارد ، درست است. آجیل علاوه بر خواص زیادش به دلیل اینکه از فیبر و پروتئین بالایی برخوردار است خطر ابتلا به چاقی را در طولانی مدت به همراه خواهد داشت. در ضمن اگر از آجیل های شور استفاده می کنید در نظر داشته باشید که نمک زیاد آن برای شما مضر خواهد بود

 

منبع : نت نوشت

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *