افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

خواص اعجاب انگیز چای در رفع بوی بد پا

رفع بوی بد پا با شستن در چای

به گزارش پزشکین به نقل از بانوی شهر؛ حمام دادن و شستن پا در چای می‌تواند عرق و بوی بد پا را برطرف کند. بسیاری از افراد این روش را امتحان کرده‌اند و توانسته‌اند از این طریق مشکل خود را برطرف نمایند. چای یکی از رایجترین درمانهای خانگی است. آیا تا به حال تأثیر این داروی خانگی را با چشمان خود دیده‌اید؟

شستن پا در چای چگونه بوی بد آن را برطرف می‌کند

نحوه درمان

فرایند رفع بوی بد با شستن در چای بدین صورت است که تانین‌های موجود در چای، بافت پاها را خشک، فشرده و کوچک کرده و در نتیجه باعث از بین رفتن تعریق و بوی بد پا می‌شوند. تانین‌ها را آسترینجنت (astringent) نیز می‌گویند. آسترینجنت‌ها گروهی از عناصری هستند که باعث فشرده شدن و انقباض بافتهای بدن می‌شوند و در نتیجه ترشحات را خشک می‌کنند.

نحوه عملکرد تانین‌ها

هنگام نوشیدن چای می‌توان تأثیر تانین‌ها را که باعث خشکی دهان می‌شوند، احساس کرد. به همین ترتیب، وقتی پا را در چای فرو  می‌برید، غدد تعریق منقبض و فشرده شده و در نتیجه از میزان تعریقات پا کاسته می‌شود.

چه مدت باید پا را در چای فرو برد؟

بسته به میزان عرق و بوی بد پا، مدت زمان فرو بردن پا در چای را باید تنظیم کرد. هرچه پای شما بیشتر عرق کند و بیشتر بو بدهد، زمان شستشو را باید افزایش داد. هر بار شستشو و حمام پا باید حداقل یکساعت به طول بیانجامد تا بتوان شاهد تأثیرات آن بود. در تحقیقی که برای آزمایش اثرگذاری این روش درمانی انجام شد، فرد شرکت کننده در مطالعه، هر بار پاهای خود را در چای سیاه می‌شست.

در مرحله اول، این روش با تاثیر چندانی همراه نبود. اثر خشکی، که در صورت استفاده از هیدروکسید آلومنیوم بوجود می‌آید، در این مرحله نامشهود بود. در کمال تعجّب، حتّی بعد از ۲۰ دقیقه نشستن در حمام چای، هیچ احساسی در فرد بوجود نیامد. پا نه کمتر عرق کرد و نه خشک تر شد. نتیجه تحقیق این شد که شستن پا در چای زمانی مؤثر است که میزان تعریق پا کم باشد.

با این وجود، مطالعات دیگر که روی این موضوع انجام گرفتند، نشان دادند که تانین‌ها می‌توانند سطح پوست را تغییر داده و مجاری عرق را به حداقل برسانند و در نتیجه تعریق پا را کاهش دهند.

تحقیقی دیگر نشان داد که حمام پا در محلول گرم چای سبز هر روز به مدت ۲۰ دقیقه، علائم کلی عفونت‌های پا را بهبود بخشیده و تعریق و بوی بد پا را به میزان قابل توجهی برطرف می‌کند.

آیا حمام چای مؤثرترین روش درمان عرق پا است؟

وقتی پاهای شما بی‌نهایت عرق کرده و بو می‌دهند، ممکن است لازم باشد از یک آسترینجت قویتر استفاده کنید. به این دلیل که تهیه چند لیتر چای و همچنین، شستن پاها در آن به مدت نیم ساعت بسیار زمان بر و خارج از حوصله شماست. مطالعات نشان داده‌اند که هرچه غلظت چای در محلول بیشتر باشد، اثرگذاری آن نیز بیشتر است و نتایج بهتری عاید شما خواهد شد.

کلرید آلومنیوم یک آسترینجنت جایگزین است که درمان قوی‌تری برای درمان بو و عرق پا است. مطالعات همچنین نشان داده‌اند که کلرید آلومنیوم به طور کامل عفونت پای ورزشکار را درمان می‌کند.

نتیجه

اگر از بوی بد پا یا عفونت رنج می‌برید، فرو بردن پا در محلول چای می‌تواند یک درمان بالقوه، و یک روش طبیعی برای رفع مشکل باشد. با این وجود، اگر این روش مؤثر واقع نشد، با پزشک خود مشورت کرده تا در صورت صلاحدید، کلرید آلومنیوم را همراه با دیگر داروها برای شما تجویز کند.

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *