افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

خواص اعجاب انگیز هندوانه

هندوانه و فواید آن برای بدن

به گزارش پزشکین به نقل از کتاب کاله؛ علی‌رغم باور عمومی که می‌گویند هندوانه فقط آب و قند است هندوانه یک میوه‌ی بسیار مغذی است و دارای انواع ویتامین‌ها، مواد معدنی و آنتی‌اکسیدان‌ها است و میزان کالری بسیار کمی دارد. هندوانه در تابستان و پیک نیک معنی پیدا می‌کند و در این زمان بهترین میوه است. به علت آبکی بودن و طعم شیرینش به شما حس و حال می‌بخشد و شما می‌توانید از آن به عنوان یک دسر بدون قند استفاده کنید.

گرمک و طالبی و هندوانه از یک خانواده هستند. ۵ نوع متداول از این میوه موجود است: هسته دار، بدون هسته، کوچک (یک نفره)،  زرد و نارنجی.

حقایقی درباره هندوانه:

  • این میوه از هزاران سال پیش کشت می‌شد و با توجه به شواهد اولین کسانی که آن را کشت کرده‌اند مصریان بوده‌اند.
  • بیش از ۹۰ درصد این میوه را آب تشکیل داده است.
  •  به گفته سازمان غذا و کشاورزی سازمان ملل چین بزرگترین تولید کننده هندوانه با تولید ۷۵ میلیون تن در سال ۲۰۱۴ بوده است.
  • هندوانه به درمان آسم، سرطان و التهاب کمک می‌کند.
  • این میوه دارای فواید بسیاری است و می‌توانید برای کاهش وزن و حفظ سطح انرژیتان از آن استفاده کنید.

فواید

مصرف انواع میوه‌ها و سبزیجات به مدت طولانی بسیاری از ریسک‌های مربوط به سلامتی را کاهش می‌دهد. مطالعات زیادی نشان داده که مصرف مواد غذایی گیاهی مانند هندوانه خطر ابتلا به چاقی بیش از حد، دیابت و ناراحتی‌های قلبی را کاهش می‌دهد.
از سایر فواید این میوه می‌توان به تقویت سلامت پوست و مو، افزایش انرژی و کاهش وزن کلی بدن اشاره کرد.

جلوگیری از آسم

خطر ابتلا به آسم در افرادی که میزان بالایی از مواد مغذی خاصی مصرف می‌کنند کمتر است. یکی از این مواد مغذی ویتامین C است که میزان قابل توجهی از آن در بسیاری از میوه‌ها و سبزیجات از جمله هندوانه وجود دارد.

با کربوهیدرات های خوب و بد بیشتر آشنا شویدکربوهیدرات ها بخشی مهم از یک رژیم غذایی سالم هستند، اما بحث های زیادی درباره انواع «خوب» و «بد» آنها وجود دارد. از کجا بفهمیم که کدام شان خوب هستند؟ جواب این سوال، هم ساده است و هم پیچیده….
ادامه مطلب

فشار خون

طبق یکی از تحقیقات انجام شده در آمریکا مشخص شد که مکمل عصاره هندوانه سلامت سیستم گردش خون را در بزرگسالان چاق که دچار فشار خون بالا هستند بهبود می‌بخشد.

لیکوپن موجود در هندوانه و وجود آن در برنامه‌های غذایی می‌توانند برای محافظت در برابر بیماری‌های قلبی مفید باشند.

سرطان

یک منبع مناسب از آنتی‌اکسیدان که شامل و ویتامین C  هندوانه است که ‌می‌تواند رادیکال‌های آزاد که باعث ایجاد سرطان می‌شوند را از بین ببرد. لیکوپن موجود در آن ریسک ابتلا به سرطان پروستات را به مقدار زیادی کاهش می‌دهد.

گوارش و هضم

این میوه به دلیل داشتن مقدار فیبر زیاد از یبوست جلوگیری می‌کند و باعث هضم منظم غذا می‌شود.

هیدراته کردن

۹۲ درصد هندوانه را آب تشکیل می‌دهد و حاوی الکترولیت‌های مهم است و یک میان وعده عالی است که در طول ماه‌های گرم تابستان برای جلوگیری از کم آبی بدن در دسترس همه قرار دارد. همچنین می‌توانید از برش‌های آن به عنوان یک میان وعده سبک خوشمزه استفاده کنید.

التهاب

کولین موجود در هندوانه یک ماده بسیار مهم است این ماده به خواب بدن، حرکت عضلات، یادگیری و حافظه و همچنین ساختار غشا سلولی کمک می‌کند. امواج عصبی را انتقال می‌دهد، جذب چربی را آسان می‌کند و التهاب‌های مزمن را کاهش می‌دهد.

دردهای عضلانی

هندوانه و آب آن دردهای غضلانی را کاهش می‌دهد و بازسازی عضلات را برای ورزشکاران بعد از ورزش آسان می‌کند. محققان معتقدند این اتفاق به دلیل وجود آمینواسیدها در این میوه رخ می‌دهد.

پوست

این میوه  به علت داشتن ویتامین A یک میوه‌ی عالی برای پوست است. ویتامین ‌A دارای عصاره‌ای است که مو را مرطوب نگه می‌دارد. این ویتامین برای رشد تمام بافت‌های بدن به ویژه پوست و مو لازم است. مصرف کافی ویتامین C نیز برای ساخت و نگهداری کلاژن که ساختار پوست و مو را فراهم می‌کند ضروری است. همچنین این میوه به هیدراته کردن که برای سلامت پوست و مو مهم است کمک می‌کند.

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *