افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

خلط گلو و نشانه های بروز بیماری در ریه

142124720212917916115919888644524618210339

در فصل سرما افرادی که دچار مشکلات ریوی هستند خیلی زود سرما می خورند و گاهی دچار بروز خلط در سینه می شوند در این مطلب می خواهیم یک هشدار بدهیم که خلط گلو و نشانه های بروز بیماری در ریه می باشد .

حمید عمادی متخصص عفونی با اشاره به این که دو عامل مهم التهاب ریه و سینوس‌ها در ایجادخلط گلو مؤثر است، اظهار کرد: وجود فضاهای خالی و ناهموار در ریه و سینوس‌ها محل مناسبی برای تجمع میکروب‌ها است.

در چنین مواقعی سیستم ایمنی و دفاعی بدن یا گلبول سفید به جنگ میکروب‌ها می‌روند. بقایا و جنازه گلبول‌های سفید و میکروب‌ها پس از مبارزه باعث ایجاد خلط در گلو می‌شود.

وی افزود: به طور معمول پس از تنفس و دریافت هوای سرد در ریه‌ها هوای سرد وارد سینوس‌ها می‌شود و پس از فرآیندی تبدیل به هوای گرم و سپس وارد ریه‌ها و سلول‌های دیگر می‌شود. اگر اختلالی در سینوس ها ایجاد شود و هوا گرم نشود فضاهای خالی و ناهموار در ریه و سینوس‌ها تبدیل به محل مناسبی برای تجمع میکروب‌ها می‌شود.

عمادی تصریح کرد: در صورتی که سینوس‌ها و ریه‌ها دچار التهاب شوند اگر جاد باشد باعث ایجاد تب، سردرد و گرفتگی ریه و سینوس‌ها می‌شود و اگر مزمن باشد باعث تجمع میکروب‌ها و ایجاد چرک یا خلط در گلو می‌شود.

این متخصص عفونی تأکید کرد: افراد سیگاری که در طولانی مدت از مواد دخانی استفاده می‌کنند. این امر باعث تخریب یافت ریه و سینوس‌ها می‌شود و به مرور زمان میکروب‌ها در جاهای خالی و تخریب شده تجمع می‌کنند سیستم ایمنی آنها با میکروب‌ه مبارزه می‌کند و باعث خلط در گلو این افراد می‌شود.

وی افزود: بر اثر بروز بیماری‌های برونشیت مزمن، عفونت‌های مزمن ناحیه سینوس‌ها، ایجاد خلل و خرج، صافی یا جاهای خالی، ناهمواری‌ها در کف جدار سینوس‌ها و صافی سطوح آن میکروب‌ها در این محل تجمع می‌کنند و بدن بیمار اقدام به مبارزه که بیشتر هنگام خواب شبانه و شب تا صبح اتفاق می‌افتد، می‌کند و باعث خلط ریه، گلو و بینی پس از بیدار شدن و هنگام صبح می‌شود.

عمادی در پایان گفت: درمان خاصی برای بیماری‌های مزمن ریوی و سینوس‌ها و خلط گلو وجود ندارد.

اما به طور عمده می‌توان از دو روش آندوسکوپی ریه و سینوس‌ها برجستگی‌های ایجاد شده را تراشید تا میکروب‌ها در آن محل نتوانند تجمع کنند و یا آب نمک روزی ۱ تا ۳ بار بینی را شست و شو شود تا ترشحات تا حدودی درمان شود، اما به طور قطع این عارضه درمان خاصی ندارد.

 

پزشکین : خلط گلو و نشانه های بروز بیماری در ریه

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *