افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

خطرات گوشت قرمز را با این روش از بین ببرید

1431082285-108618-1

  • گوشت قرمز به دلیل دارا بودن گلبول های قرمز که  دربدن باعث ایجاد سلول های آهن می شوند برای حفظ سلامت بدن، جلوگیری از کم خونی و مشکلات قلبی ناشی ازفقر آهن بسیار مفید است.

خوردن گوشت قرمز از دیرباز با خطر ابتلا به بیماری های گوارشی بویژه سرطان روده بزرگ همراه بوده اما تحقیقات جدیدنشان می دهند افراد می توانند با اضافه کردن ادویه هایی چون رزماری ، پونه کوهی و فلفل به کباب یا همبرگر خود از خاصیت سرطان زا بودن سلول های گوشت قرمز بکاهند، همچنین پخت این نوع غذا ها دردمای پایین به طوری که کباب دچار سوختگی نشود می تواند مانع از ورود مواد سمی به بدن جلوگیری کند.

خوردن مواد غذایی چون گوجه فرنگی ، پیاز خام و نوشیدن مایعاتی چون آب پرتقال طبیعی به همراه کباب و همبرگر می تواند اثرات منفی این نوع غذا ها را تا حد زیادی مهار کند، همچنین کارشناسان توصیه می کنند افراد در کنار خوردن مواد پروتئینی از غذاهای حاوی فیبر به میزان کافی در رژیم غذایی خود استفاده کنند زیرا فیبر موجود در میوه و سبزیجات می تواند اثرات منفی گوشت بر دستگاه گوارش از بین ببرد.
ارتباط مستقیمی بین خوردن گوشت قرمز و ابتلا به بیماری های قلبی عروقی و بالا رفتن کلسترول خون وجود ندارد و نیاز به تحقیقات بیشتر در این خصوص است اما کارشناسان به افراد توصیه می کنند از خوردن بیش ازحد گوشت قرمز خودداری کنند.
گوشت قرمز به دلیل دارا بودن گلبول های قرمز که  دربدن باعث ایجاد سلول های آهن می شوند برای حفظ سلامت بدن، جلوگیری از کم خونی و مشکلات قلبی ناشی ازفقر آهن بسیار مفید است.
کارشناسان پرهیز از خوردن مواد گوشتی فرآوری شده که حاوی مقدار بسیار بالایی نمک هستند را به افراد توصیه می کنند زیرا نمک در این نوع خوراکی ها از جمله عوامل بروز فشار خون بالا و به تبع آن ابتلا به بیماری های قلبی عروقی است.

خوردن گوشت قرمز به میزان زیاد در طول هفته می تواند باعث افزایش وزن و در دراز مدت ابتلا به بیماری دیابت شود اما با کم خوردن این ماده غذایی مفید می توان سلامت بدن را حفظ کرد.

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *