افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

خطرات و عوارض استفاده از گوش پاک کن چه هستند

 

  • باکتری ها و قارچ ها در محیط های مرطوب رشد می کنند، بنابراین توصیه می شود شناگران بدون محافظ گوش به داخل دریا و استخر نروند.درد گوش، تورم مجاری گوش خارجی، ایجاد غدد لنفاوی در کنار لاله ی گوش، تب خفیف، ترشح چرک سفید رنگ بدون بو از گوش، تنگی و گرفتگی گوش از جمله علایم شایع عفونت گوش خارجی هستند.

اکثر افراد بعد از بیرون آمدن از حمام و یا استخر و حتی گاهی بدون اینکه گوششان خیس باشد ، گوش خود را پاک میکنند. بدون اینکه از عوارض پاک کردن گوش خبر داشته باشند. استفاده کردن از کلید ، چوب کبریت و حتی گوش پاک کن باعث بروز عفونت در گوش خارجی میشود. بر خلاف باور عموم جرم موجود در گوش مفید است.

جرم موجود در گوش دارای خاصیت چربی و اسیدی است. چربی موجود در گوش از ترک خوردن پوست گوش جلوگیری کرده و سبب نرمی پرده گوش می شود.

خاصیت اسیدی جرم موجود در گوش از رشد قارچ ها و باکتری ها در گوش پیشگیری می کند. بنابراین استفاده از صابون برای پاک کردن داخل گوش باعث می شود تا خاصیت قلیایی صابون ماده اسیدی طبیعی گوش را از بین ببرد و فرصت رشد به باکتری ها و قارچ ها داده شود.

باکتری ها و قارچ ها در محیط های مرطوب رشد می کنند، بنابراین توصیه می شود شناگران بدون محافظ گوش به داخل دریا و استخر نروند.

درد گوش، تورم مجاری گوش خارجی، ایجاد غدد لنفاوی در کنار لاله ی گوش، تب خفیف، ترشح چرک سفید رنگ بدون بو از گوش، تنگی و گرفتگی گوش از جمله علایم شایع عفونت گوش خارجی هستند.

البته اگر این عفونت از نوع قارچی باشد، چرک سیاه از گوش خارج می شود

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *