افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

خشکی پوست لب و عوارض آن

خشکی پوست لب و عوارض آن

he2010

 

تحقیقات زیادی درباره پوست لب و بروز بیماری های پوستی در این زمینه را در اختیار شما خانم ها قرار می دهیم تا در فصل سرما از بروز خشکی لب جلوگیری کنید .

‌یک متخصص پوست گفت: اگزمای لب‌ها به دلیل حساسیت تماسی و عوامل خوراکی و مواد آرایشی اتفاق می‌افتد که در این حالت منجر به خشک شدن، پوسته‌ریزی و حتی خارش لب‌ها می‌شود.

با بیان اینکه خشکی و پوسته‌ریزی لب‌ به دلایل مختلفی بروز می‌کند، اظهار کرد: خشکی هوا و تماس مستقیم با نور آفتاب از مهم‌ترین علل ابتلا به خشکی پوست لب به ویژه در فصل سرما است.

وی با اشاره به اینکه معمولا با سرد و خشک شدن هوا لب‌ها نیز خشک شده و ترک بر می‌دارد، افزود: خشکی لب در افرادی که تنفس دهانی دارند بویژه در زمان خواب بیشتر مشاهده شده است، زیرا جریان هوا از داخل دهان باعث خشکاندن بیشتر لب‌ها در این افراد می‌شود.

این متخصص پوست ادامه داد: بهترین راهکار رفع این مشکل تنفس از بینی است. خشکی لب‌ها می‌تواند به دلیل کمبود انواع ویتامین‌ها باشد. یکی از درمان‌هایی که برای خشکی لب‌ها تجویز می‌شود مصرف انواع مولتی ویتامین به مدت یک ماه است.

عرفانی گفت: انواع بالم لب برای درمان خشکی و ترک لب‌ها مفید است، زیرا بالم‌ها به عنوان محافظ عمل کرده و مانع تبخیر آب از سطح لب‌ها می‌شوند. به همین دلیل توصیه به استفاده مکرر از آن می‌شود.

وی افزود: افرادی که بیشتر مستعد خشکی لب هستند نباید برای رفع خشکی بر روی لب، زبان بکشند و به جای آن از بالم‌های لب استفاده کنند و کمتر در معرض باد و سرما قرار گیرند. بعضی از بالم‌های لب SPF دارد و ضد آفتاب نیز محسوب می‌شود که در این حالت از محافظت بیشتری برخوردارند و لازم است هر دو ساعت یک بار یا بعد از هر شست و شو، لب‌ها چرب شود.

این متخصص پوست با اشاره به اینکه خشکی لب‌ها در کودکان و بزرگسالان متفاوت است، ادامه داد: کودکان کمتر از بزرگسالان در معرض نور آفتاب هستند، بنابراین علت خشکی لب‌های کودکان بیشتر به علت حساسیت‌های ذاتی و اگزمای مربوط به دوران کودکی است. اگزمای لب‌ها به دلیل حساسیت تماسی و عوامل خوراکی و مواد آرایشی اتفاق می‌افتد که در این حالت منجر به خشک شدن و پوسته‌ریزی و حتی خارش لب‌ها می شود.

عرفانی اضافه کرد: یک رژیم مناسب برای جلوگیری از خشک شدن لب‌ها در افرادی که به برخی غذاها حساسیت نشان می‌دهند، لازم است. همچنین لازم است از پمادهای استروئیدی، پماد موضعی هیدروکورتیزون و کرم بتا متازون استفاده کرد تا حساسیت کمتر شود.

وی به درمان خشکی لب‌ها در کودکان اشاره کرد و گفت: برای درمان خشکی لب کودکان ابتدا باید به درمان اگزما پرداخت، زیرا اگزما منجر به خشکی لب‌ها در کودکان می‌شود.

این متخصص پوست ادامه داد: مهم‌ترین عامل خشکی لب‌ها در اثر کاهش رطوبت هوا در فصل پاییز و زمستان است. لازم است مرتب لب‌ها چرب و از بالم لب استفاده شود. مواد آرایشی از جمله رژلب منجر به خشکی لب‌ها می‌شوند، زیرا حاوی ترکیبات معطر، ترکیبات رنگ و سرب هستند.

عرفانی گفت: ممکن است برخی از رژلب‌ها اثر حفاظتی و درمانی نیز داشته باشند، اما حاوی مواد شیمیایی محرک نیستند و نرم کننده و آب‌رسان محسوب می‌شوند.

 

پزشکین : خشکی پوست لب و عوارض آن

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *