افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

خشکی و ترک لب

ترک خوردن لب ها یا التهاب لب ها ممکن است به صورت اولیه ایجاد شود و یا در اثر گسترش ضایعات التهابی پوست نزدیک لب ها به وجود آید. علل التهاب لب ها متنوع است ولی شایعترین آنها عبارتند از سرما، باد، ضایعات اگزمایی، واکنش های تماسی آلرژیک نظیر رژ لب، واکنش های دارویی، عوامل عفونی نظیر عفونت قارچی، نور آفتاب، ضربه های کوچک و مکرر نظیر جویدن لب، علل تعذیه ای نظیر کمبود روی در بدن و بعضی از بیماری های سیستمیک بدن می باشد. باید این نکته را متذکر شد که ترکیبات موجود در رژ لب نظیر لانولین ممکن است باعث ایجاد التهاب و ضایهات اگزمایی در لب گردد.

tv

خیس کردن لب ها با زبان و یا جویدن پوسته های لب با دندان باعث تشدید التهاب و بدتر شدن ترک های لب می گردد.

برای درمان باید حتما علت زمینه ای برطرف گردد و از عوامل محیطی نظیر سرما و با و نور آفتاب اجتناب گردد. از سوی دیگر استفاده از ترکیبات حاوی ویتامین Aو ویتامین Eنیز می تواند به درمان کمک کند. در صورت وجود عفونت های قارچی باید با نظر پزشک داروی ضد قارچ مناسب به صورت موضعی نیز تجویز گردد

برخی از ترکیبات موجود در وسیله آرایشی لبها می تواند باعث التهاب آن شود پس باید توجه داشت که ترکیبات لانولین موجود د ر رژ لبها در ایجاد ترک خوردن و ضایعه اگزمایی لبها تاثیر دارد.البته شایعترین موارد که سبب ایجاد التهاب لبها می شود و افراد باید از آنها حذر کنند عوامل محیطی مانند سرما، باد، آفتاب است که از قرار گرفتن در معرض این موارد به صورت زیاد و طولانی باید اجتناب ورزند.

به افراد مبتلا به التهاب لبها سفارش میشود به تغذیه خود توجه کرده و از مواد غذایی حاوی روی استفاده کنند و همچنین از خیش کردن لب ها با زبان و جویدن پوست های لب با دندان و ضربه های کوچک به لبها خودداری کنند.یکی از راه های درمان استفاده از ترکیبات شامل ویتامین a ,eاست و همچنین مشورت کردن با پزشک در بهبود آن تاثیر دارد.با بررسی علت این مشکل و برطرف کردن آن دلیل ایجاد التهاب لبها در بهبود آن باید اقدام کرد. عوامل عفونی مانند عفونت قارچی ها و برخی بیماری های سیستیمک هم در ایجاد التهاب لبها تاثیر دارد.

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *