افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

خشکی بینی از علل تا علائم و درمان

problema

  • وقتی که رطوبت هوا کاهش پیدا می‌کند یا در مواقعی که به سرماخوردگی، آلرژی یا سینوزیت مبتلا می‌شوید، احتمال خشک شدن پوشش داخلی بینی هم تا حدود زیادی افزایش می‌یابد.

 

سرمای زمستان معمولا مجموعه‌ای از ناراحتی‌ها و مشکلات جسمی مانند خشکی بینی را همراه با خودش می‌آورد. اگر همزمان با سرد شدن هوا با خشکی بینی مواجه شدید، می‌توانید کارهای مختلفی برای تسکین این مشکل انجام بدهید.

علل وقتی که رطوبت هوا کاهش پیدا می‌کند یا در مواقعی که به سرماخوردگی، آلرژی یا سینوزیت مبتلا می‌شوید، احتمال خشک شدن پوشش داخلی بینی هم تا حدود زیادی افزایش می‌یابد. از آن‌جایی که هوای سرد معمولا ویروس‌های خاصی را با خودش می‌آورد و وسایل گرمایشی نیز هوای گرم و خشک را گسترش می‌دهند، بسیاری از افراد در طول فصل زمستان با مشکل خشکی بینی مواجه می‌شوند.

علائم علاوه بر احساس خشکی در داخل بینی، پوشش داخلی بینی هم نسبت به محرک‌های بسیار حساس‌تر می‌شود و کمی التهاب پیدا می‌کند. خشکی بینی در بعضی از موارد می‌تواند به خون‌ریزی از بینی منجر شود.

درمان‌ها افزایش رطوبت هوا با استفاده از دستگاه‌های مرطوب‌کننده یا بخارساز می‌تواند به برطرف کردن خشکی شدید در بینی کمک کند. علاوه بر این، شما می‌توانید یک لایه بیشتر در خانه لباس بپوشید و حرارت وسایل گرمایشی را کمی پایین‌تر بیاورید. قرار دادن ظرف آب در کنار وسایل گرمایشی نیز می‌تواند رطوبت موجود در هوای خانه را افزایش بدهد.

 

منبع : سلامتیسم

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *