افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

خرمالو و خواص شگفت انگیز درمانی آن

706404_364

  • افرادی که دچار بیماریهای التهابی روده (IBD) مانند بیماری کرون و کولیت اولسراتیو هستند، می توانند از خاصیت جمع کنندگی خرمالو (قدری نارس) نفع ببرند و خونریزی گوارشی خود را کنترل کنند.

 

از خواص خرمالو چه میزان اطلاع دارید این میوه پاییزی چه ارزش تغذیه ای دارد مصرف آن برای بدن چه فایده هایی دارد پوست این میوه خواص درمانی مفیدی برای دستگاه گوارشی ما دارد وقتی این میوه را میخورید دهانتان حالت جمع شدگی به خود میگیرد که همین امر نیز برای سلامتی بدن مفید است بیماری های کرون و کولیت اولسراتیو و خونریزی گوارشی با کمک این میوه بهبود پیدا می کنند.

دارای مزاج گرم و تر است و میوه خوبی از نظر تولید خون در بدن است. برای اکثر مزاج ها مناسب است و حرارت خیلی بالایی هم ندارد که در افراد ایجاد حساسیت کند.اما برای بعضی افراد  حالت آلرژن را دارد و عطسه و سرفه ایجاد می کند.

مخصوصا اگر خرمالو رسیده نباشد، حالت جمع شدگی در دهان ایجاد می کند که نشانه قابض بودن آن است که برای پرزهای معده و تقویت عمل هضم بسیار مفید است.

افرادی که دچار بیماریهای التهابی روده (IBD) مانند بیماری کرون و کولیت اولسراتیو هستند، می توانند از خاصیت جمع کنندگی خرمالو (قدری نارس) نفع ببرند و خونریزی گوارشی خود را کنترل کنند.

در صورتی که فرد مشکل معده نداشته باشد، گاهی توصیه می شود از پوست خرمالو هم استفاده کند.

چرا که پوست میوه می تواند پرزهای معده را دباغی کند.

اگر همیشه از غذاهای نرم استفاده کنیم، دچار شلی و لزج شدن سطح داخلی معده و روده می شویم.

در معده و روده به زبری و حالت سمباده نیاز است تا بتواند غذا را ریز و هضم کند.

خوردن گاه گاهی چیزهای قدری سفت مثل پوست میوه ها و سبوس به این امر کمک می کند.

منبع : دکتر سلام

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *