افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

خدمات پزشکی تنها در خدمت ۵ درصد از بیماران مبتلا به هپاتیت می باشد

تنها 5 درصد از مبتلایان هپاتیت B در جهان خدمات پزشکی دریافت می‌کنند

به گزارش پزشکین به نقل از ایرنا؛  روز چهارشنبه گروه علمی ایرنا از آسوشیتدپرس، بر اساس این تحقیقات ۲۹۱.۹ میلیون نفر یعنی ۳.۹ درصد از جمعیت جهان مبتلا به بیماری هپاتیت B هستند.
در این تحقیقات مدل‌هایی برای ۱۲۰ کشور جهان ساخته شد که اطلاعات ۷۸ مورد از آنها توسط متخصصان تدوین شده است. در بین این کشورها تنها ۲۰ مورد توانسته‌اند مطابق با هدف‌گذاری که برای سال ۲۰۲۰ میلادی انجام شده است (تشخیص یک سوم از مبتلایان به بیماری هپاتیت B) دست یابند.
در حال حاضر حدود ۱.۸ میلیون کودک پنج ساله به هپاتیت B مبتلا هستند. سازمان جهانی بهداشت به عنوان بخشی از برنامه ریشه‌کنی هپاتیت تا سال ۲۰۳۰ میلادی تزریق اولین واکسن را ظرف ۲۴ ساعت بعد از تولد نوزادان تجویز کرده است.
بر اساس تخمین محققان ۸۷ درصد از نوزادان در سال اول زندگی خود سه نوبت واکسن هپاتیت B دریافت کرده‌، ۴۶ درصد آنها اولین واکسن را در زمان مناسب دریافت کرده اند و ۱۳ درصد آنها ایمونوگلوبولین هپاتیتB را به همراه مجموعه کامل واکسن‌های مورد نیاز دریافت می‌کنند.
کمتر از یک درصد مادران مبتلا به این بیماری، درمان ضد ویروسی را به منظور جلوگیری از انتقال بیماری به فرزندان دریافت می‌کنند.
به التهاب کبد هپاتیت گفته می شود. التهاب کبد می تواند به فیبروز، سیروز یا سرطان کبد منجر شود. ویروس هپاتیت مهمترین عامل بروز این بیماری است ولی عفونت های دیگری مانند مواد سمی (مصرف الکل و مواد مخدر) و بیماری های خودایمنی نیز جزو دلایل هپاتیت محسوب می شوند.
تاکنون پنج ویروس اصلی هپاتیت شناخته شده است که به عنوان هپاتیت نوع A، B، C، D و E شناخته می شوند. احتمال سیروز کبدی و سرطان در دو نوع B و C بیشتر است. هپاتیت نوع A و E معمولا بر اثر مصرف آب و غذای آلوده ایجاد می شوند. هپاتیت نوع B، C و D معمولا نتیجه تماس با مایعات آلوده بدن هستند.
دریافت خون آلوده، تماس با تجهیزات آلوده، انتقال از مادر به نوزاد و تماس جنسی کنترل نشده مهمترین روش های انتقال این ویروس کشنده هستند. این بیماری می تواند با علایمی همچون یرقان (زردی پوست و چشم)، تیرگی ادرار، خستگی مزمن، تهوع، درد و استفراغ همراه باشد یا بدون هیچ علامت اولیه ای بروز کند.
استفاده از سرنگ آلوده یکی از مهمترین روش های گسترش هپاتیت است؛ به گزارش سازمان جهانی بهداشت، سالانه حدود ۲ میلیون نفر بر اثر سرنگ آلوده در معرض هپاتیت قرار می گیرند. تنها راه جلوگیری از این فاجعه، عدم استفاده از سرنگ مشترک است. یکی دیگر از مهمترین راهکارهای پیشگیری از هپاتیت، واکسیناسیون کودکان است. سالانه حدود ۷۸۰ هزار کودک بر اثر آلودگی به هپاتیت B جان خود را از دست می دهند.
چند سالی است که به این ویروس بیشتر توجه شده و حرکت های جهانی برای مقابله با آن آغاز شده است. در ماه مه سال ۲۰۱۴ میلادی، قطعنامه ای برای پیشگیری، تشخیص و درمان هپاتیت صادر شد و ۱۹۴ کشور آن را تایید کردند. تاکید این قطعنامه بر تدوین برنامه جامع ملی برای مقابله با هپاتیت است.

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *