افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

خدمات زیبایی دندان

رپورتاژ آگهی

اصلاح طرح لبخند در زیبایی صورت، نقشی بسیار مهمی ایفا می کنند. اما گاهی خراب شدن دندان ها، باعث می شوند تا زیبایی دندان و زیبایی صورت تحت تاثیر قرار گیرد که در این هنگام می توان از روش های بسیاری برای بازگرداندن زیبایی صورت و دندان استفاد نمود. این روش ها هر یک مزیت ها و شرایط خاص خود را دارند که در ادامه، در این باره صحبت خواهد شد.

زیبایی دندان

زیبایی دندان

گاهی وقوع حادثه ای، بیماری، اعتیاد و یا بالا رفتن سن، سبب از بین رفتن دندان ها شده و ظاهر صورت را نازیبا و زشت می کند. از سوی دیگر گاهی دندان ها با آنکه ظاهری سالم دارند، اما صاف و یکدست نبوده و انحراف دارند. تمام این مسائل باعث می شوند تا زیبایی دندان ها تحت تاثیر قرار گرفته و شخص، حس اعتماد به نفس خود را به هنگام صحبت کردن یا خندیدن از دست بدهد. بنابراین استفاده از روش های ترمیم و  زیبایی دندان، می تواند باعث زیباتر شدن دندان ها شده و به شما لبخندی جذاب و زیبا را هدیه نماید. ایمپلنت، ارتودنسی و اصلاح طرح لبخند، از روش هایی هستند که باعث درمان و زیباتر شدن دندان ها شده و لبخندی اصولی و زیبا را برای شما فراهم می آورند.

اصلاح طرح لبخند، از مهمترین روش های زیبایی دندان

بدون شک هیچ چیزی مانند یک لبخند زیبا نمی تواند باعث زیبایی صورت شود. اما متاسفانه برخی از مشکلات باعث تغییر ظاهر دندان ها شده و زیبایی دندان ها را تحت تاثیر قرار می دهند. اصلاح طرح لبخند یکی از روش های بسیار پرطرفدار و محبوب در سراسر دنیا است که با روش های مختلفی می تواند ظاهر دندان های شما را زیباتر نماید. همه این روش ها برای فرد، لبخندی دوست داشتنی و جذاب را فراهم آورده و حس اعتماد به نفس و زیبایی را در وی بالاتر می برند. روش های بسیار معمول برای اصلاح طرح لبخند عبارتند از:

  • بلیچینگ یا سفید کردن یکی از روش های بسیار محبوب برای جرم گیری و سفید کردن دندان ها است که می تواند لایه زرد موجود بر روی دندان ها را از بین برده و برای شما لبخندی زیبا را به ارمغان می آورد.
  • لیفت لثه نیز یکی از روش های اصلاح طرح لبخند است که برای افرادی که دندان های آنها زیر لثه ها پنهان شده اند، بسیار مناسب است. این روش با از بین بردن بخشی از لثه، دندان ها را بیشتر نمایان کرده و لبخند شما را زیباتر می نماید.
  • کامپوزیت نیز یکی از روش های طرح اصلاح لبخند است که این روزها در میان جوانان بسیار محبوب شده است. کامپوزیت برای اصلاح دندان های لب پر شده، دارای شکستگی، دندان های دارای فاصله، دندان های لک دار و پر کردن پوسیدگی های دندان به کار برده می شود و ظاهر دندان ها را بسیار زیبا می نماید.
  • لمینت نوعی روکش از جنس سرامیک است که معمولا بر روی دندان های جلویی قرار گرفته و ظاهر دندان ها را زیباتر و خوش رنگ تر می نماید.

ارتودنسی

ارتودنسی، یکی از روش های معمول برای زیبایی دندان ها و مرتب کردن دندان ها می باشد. معمولا کودکان در سنین پایین تر به علت دستکاری ریشه دندان ها، باعث کج شدن ریشه دندان شده و دندان پس از رشد، کج و کوله شده و ظاهری نازیبا پیدا می کند. بنابراین زمانی که استخوان فک به اندازه کافی رشد پیدا کرد، شخص می تواند از ارتودنسی برای اصلاح دندان ها استفاده نماید. برای ارتودنسی، بریس هایی بر روی سطح دندان ها قرار گرفته که این بریس ها باعث حرکت دندان می شود تا آنها در یک راستا قرار گیرند. زمان درمان با ارتودنسی با توجه به میزان انحراف دندان ها می تواند بین ۶ ماه تا ۲ سال طول بکشد. نکته ای که برای درمان دندان ها با ارتودنسی وجود دارد این است که شخص بهتر است تا ۱۸ سالگی صبر کند تا اسکلت صورت و فک کاملا شکل گرفته و سپس این کار را انجام دهد تا نتیجه بهتری را از این روش دریافت نماید. بنابراین برای به دست آوردن مجدد زیبایی دندان های خود، عجله نکنید.

زیبایی دندان

چه افرادی به ارتودنسی نیاز دارند؟

شاید این تصور وجود داشته باشد که ارتودنسی برای زیبایی دندان ها، فقط برای افرادی که دارای دندان های کج و کوله هستند، کاربرد دارد. اما باید بدانید که زیبایی دندان ها با ارتودنسی، فقط مختص به این مورد نیست و افرادی با ویژگی های ذیل نیز می توانند از این روش استفاده کنند.

  • افرادی که دندان های فک بالای آنها جلوتر از دندان های فک پایین آنها قرار گرفته است با برعکس افرادی که دندان های فک پایین آنها جلوتر از دندان های فک بالای آنها قرار گرفته است.
  • کسانی که دندان های فک بالا و پایین آنها به راحتی بر روی هم قرار نمی گیرد.
  • افرادی که با قرار گرفتن دندان های بالا و پایین خود، فاصله ای را میان آنها حس می نماید.
  • افرادی که در بین دندان های خود دچار فاصله هستند.
  • افرادی که دندان های کج و کوله دارند و یا برخی از دندان های آنها بر روی هم قرار گرفته است.
  • افرادی که دندان های زیادی دارند، به گونه ای که این دندان ها در یک ردیف قرار نمی گیرند.

ایمپلنت

ایمپلنت یکی از روش های زیبایی دندان ها است که جایگزین بسیار مناسبی برای دندان های از دست رفته می باشد. ایمپلنت، پایه هایی ثابت یا متحرک از جنس تیتانیوم خالص است که با بدن انسان سازگاری داشته و هیچ گونه مشکلی بوجود نخواهد آورد. پایه های ایمپلنت در استخوان فک و در زیر لثه قرار گرفته و پزشک می تواند روکش را بر روی این پایه های قرار دهد. ایمپلنت بهترین روش کاشت دندان می باشد که افرادی که به هر دلیلی دندان خود را از دست داده اند، مجددا زیبایی خود را به دست آورند. اما سوال اینجاست که چه کسانی نمی توانند از روش ایمپلنت برای کاشت دندان و بدست آوردن زیبایی دندان خود استفاده کنند. این افراد عبارتند از:

  • افرادی که تحت شیمی درمانی و رادیوتراپی هستند و همچنین افرادی که قبلا از شیمی درمانی یا رادیوتراپی استفاده کرده اند، با این روش درصد موفقیت آنها بسیار کم است.
  • افرادی که دارای بیماری های لثه بوده و یا استخوان فک آنها دارای مقاومت کمی می باشد، نمی توانند از این روش استفاده کنند.
  • افراد سیگاری نمی توانند از ایمپلنت استفاده کنند.
  • اگر فرد از داروهایی که حاوی بیس فسفونات است، استفاده می کنند، نباید از این روش استفاده کنند.

زیبایی دندان

مراقبت های قبل و بعد از ایمپلنت دندان

  • قبل از جراحی ایمپلنت دندانپزشک، وضعیت لثه و فک بیمار و همچنین سوابق پزشکی بیمار را بررسی کرده و در صورت نداشتن هیچ گونه مشکلی، بیمار باید از فک و لثه خود رادیولوژی تهیه نماید.
  • پس از جراحی ایمپلنت، بهتر است بیمار مدتی را استراحت کند تا اثر داروهای بی حسی از بین برود.
  • در چند روز ابتدایی پس از جراحی ایمپلنت، بهتر است که از خوردن نوشیدنی های داغ و غذاهای سفت خودداری کرده و غذاهای آبکی و نرم مصرف کنید.
  • از مسواک های مخصوص برای شست و شوی دندان های خود استفاده کنید.

برگرفته از وب سایت اینترنتی کلینیک دندانپزشکی سیمادنت به آدرس اینترنتی https://simadentclinic.com/

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *