افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

خانم های در دوران بارداری به تلفن همراه پاسخ ندهید

خانم های در دوران بارداری به تلفن همراه پاسخ ندهید

images

 

هشدار متخصصان زنان و زایمان به خانم های باردار ، بیان کرده اند که خانم های در دوران بارداری به تلفن همراه پاسخ ندهید ، بخوانید عوارض امواج تلفن همراه را بر جنین که در ادامه مطلب بیان می شود .

گسترش روزافزون تجهیزات الکترونیکی با امواج الکترومغناطیسی در محیط اطراف و مناطق مسکونی، بحث هایی را درباره مضرات احتمالی آن برانگیخته است. امروزه تلفن های همراه در زندگی ما کاربرد فراوانی دارند و امواج حاصل ازتلفن همراه می تواند بر سلول های بدن تاثیر بگذارد.

رشد چشمگیر تلفن همراه، توجه پژوهشگران را به آثار زیستی ناشی از این تلفن ها جلب کرده است، درحالی که هنوز اثرات طولانی مدت این تلفن همراه به خوبی شناخته نشده است. تحقیقات در سال ۲۰۰۳ نشان داد که مواجه مزمن با امواج تلفن همراه اگر با تغییرات حرارتی و افزایش دمای بدن زنان باردارهمراه باشد، موجب اختلال حافظه و یادگیری خواهد شد.

براساس بررسی های انجام شده در مورد تاثیر امواج تلفن همراه بر عملکرد سیستم عصبی و ساختمان مغز، به نظر می رسد که زنان باردار و جنین شان در مواجهه با امواج تلفن همراه، رشدشان دچار مشکل شده و برروی فعالیت های رفتاری و شناختی بعد از تولد و دوران رشد بی تاثیر نیست.

تاکنون درباره تاثیر این امواج در دوره جنینی برروی فعالیت شناختی نوزاد انسان، مطالعه مستقلی انجام نشده است، اما به منظور بررسی اثر امواج تلفن همراه، تحقیقاتی برروی موش های صحرایی صورت گرفته است.

نتایج حاصل از این تحقیقات نشان داد که مواجهه با امواج تلفن همراه در طی دوران جنینی می تواند باعث اختلال در حافظه و آسیب به رفتارهای شناختی در موش های صحرایی شود، اما شواهدی وجود ندارد که نشان بدهد استفاده از تلفن های همراه در جنین انسان نیز باعث بروز آثار نامطلوب می شود. با این حال به مراقبت بیشتر در خانم های باردار توصیه می شود.

پزشکین : خانم های در دوران بارداری به تلفن همراه پاسخ ندهید

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *