افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

خانم های باردار روزی یک تکه شکلات بخورید

خانم های باردار روزی یک تکه شکلات بخورید

e9f9eb97-0177-4c80-ae54-8a52e8ba4fc7

 

 

مطالعات زیادی متخصصان تغذیه روی تغذیه خانم های باردار انجام داده اند و به این نتیجه رسیده اند که خانم های باردار روزی یک تکه شکلات بخورید بخوانید در ادامه خاصیت خوردن شکلات در بارداری .

تحقیق جدیدی نشان می‌دهد زنان بارداری که هر روز یک تکه شکلات می‌خورند، این مسئله باعث بهبود و تقویت جریان خون بچه در شکمشان می‌شود. این روش درمانی کوچک می‌تواند باعث کاهش خطر پره‌اکلامپسی شود، یک وضعیت کشنده که در آن زن باردار با فشار خون طبیعی به ناگهان در حد خطرناکیفشار خونش بالا می‌رود.
با این حال، هنوز ارتباط‌های یافت شده در تحقیقات این مسئله را ثابت نکرده که خوردن شکلات در دورانبارداری منجر به بهتر شدن جریان خون در زنان باردار و بچه‌هایشان می‌شود. یکی از محققان در این زمینه می‌گوید: مشاهدات ما نشان می‌دهد که مصرف مرتب و کم شکلات تلخ – بدون در نظر گرفتن بالا بودن میزان فلاوانول آن – در سه ماهه‌ی نخست بارداری می‌تواند به بهبود عملکرد جنین بیانجامد.
فلاوانول ها به طور طبیعی به میزان زیادی در کاکائوی فرآوری نشده وجود دارد. با این حال، آنها تقریبا مزه‌ی تلخی داشته و در برخی از روش‌هایی که طی آن کاکائو طبیعی به پودر کاکائوی طعم‌دار یا شکلات تبدیل می‌شود می‌تواند به کم شدن زیاد میزان فلاوانول‌ها بیانجامد.
محققان در این زمینه بر روی ۱۳۰ زن باردار تحقیقات انجام دادند. تمام زنان در این تحقیق در هفته‌ی یازدهم تا چهاردهم بارداری بودند و در یک بازه‌ی ۱۲ هفته‌ای، حدود ۳۰ گرم شکلات مصرف کردند. این میزان برابر است با یک تکه شکلات کوچک در روز. نیمی از زنان هم شکلات‌هایی با فلاوانول بالا مصرف کردند در شرایطی که نیمی دیگر شکلات‌هایی با فلاوانول کم خوردند.
بدون در نظر گرفتن اینکه آنها چه نوع شکلاتی مصرف کردند، هر دو گروه با خطر مشابه پره‌اکلامپسی وفشار خون بالا روبرو شدند. از طرفی مصرف کم شکلات – بدون در نظر گرفتن میزان فلاوانول آن – با پیشرفت بارز جریان خون و تقویت آن همراه بود.

 

پزشکین : خانم های باردار روزی یک تکه شکلات بخورید

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *