افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

خانم های باردار این ورزش را در دوران بارداری انجام دهید

خانم های باردار این ورزش را در دوران بارداری انجام دهید

  • اگر می خواهید زایمان طبیعی داشته باشید، به عضلات پای قوی نیاز دارید. حتی اگر در فکر زایمان طبیعی هم نیستید با ورود به روزهای آخر حاملگی و بزرگ وبزرگ تر شدن جنین، نیاز شما به تحمل وزن بیشتر روی پاهایتان به حداکثر خود خواهد رسید.

وقتی به سه ماهه سوم بارداری خود می رسید و کم کم به روز به دنیا آوردن بچه نزدیک می شوید، نیاز دارید تمرینات و ورزش هایی را در برنامه روزانه تان بگنجانید.

این ورزش ها عضلاتی را تحت تاثیر قرار می دهند که از آن ها در پروسه ی سخت به دنیا آوردن نوزاد استفاده خواهید کرد. انجام ورزش بارداری درست مثل تمرین کردن های قبل از یک مسابقه ماراتن، بدن شما را آماده و همه چیز را ساده تر می کنند.

در اینجا سه مورد ورزش بارداری آسان و پایه ای را به شما معرفی می کنیم :

۱ ) بچه را بغل کن

با نزدیک شدن به زایمان، هیچ چیز مهم تر از کنترل و قوی کردن عضلات میانی بدن ( core ) نیست. عضلات عمیق میانی و عضلات کف لگن، بچه ی سنگین و بزرگی که حمل می کنید را حمایت می کنند.در ورزش بارداری “بچه را بغل کن ” عضلاتی درگیر می شوند که تمامی قسمت میانی بدن را در بر گرفته و از پشت به ستون فقرات متصل هستند.

وقتی درد زایمان شروع می شود این عضلات هستند که به رحم فشار می آورند و بچه را سمت به دنیا آمدن هل می دهند.

ورزش بارداری “بچه را بغل کن “

یکی از دست های تان را زیر جناق سینه و روی شکم قرار دهید، دست دیگر تان را زیر ناف بگذارید. یک دم عمیق از بینی بگیرید و اجازه دهید شکمتان پر از هوا شود و عضلات دور آن آرام و ریلکس باشند. از طریق دهان بازدم کنید و تصور کنید بچه را با ستون فقرات بغل می کنید در حالیکه عضلات احاطه کننده شکمی منقبض هستند و کمر را صاف و محکم نگه داشته اید.

برای ابتدای کار جلوی آینه این کار را انجام دهید و ببینید تا چقدر می توانید بچه را به ستون فقرات نزدیک کنید و شکمتان را تو ببرید.

۲ ) اسکوات با پاهای باز از طرفین ( پلیه – Plié )

این ورزش بارداری برای تقویت عضلات پا و باسن بسیار مفید است.

اگر می خواهید زایمان طبیعی داشته باشید، به عضلات پای قوی نیاز دارید. حتی اگر در فکر زایمان طبیعی هم نیستید با ورود به روزهای آخر حاملگی و بزرگ وبزرگ تر شدن جنین، نیاز شما به تحمل وزن بیشتر روی پاهایتان به حداکثر خود خواهد رسید.

ورزش بارداری “ پلیه ”

از طریق بینی دم بگیرید و زانوها را خم کنید تا به آرامی در  حالت پلیه قرار بگیرید. از طریق دهان بازدم کنید و کف لگن را بالا ببرید و با بغل کردن بچه به روش قبل، به حالت اولیه برگردید.

۳ ) کشش عضلات زیرین لگن

با رسیدن سه ماهه آخر دوران بارداری باید لگن خود را آماده باز شدن و بیرون آمدن بی دردسر بچه کنید.

ورزش بارداری ” کشش لگن ”

یک آجر یوگا یا چند بالش را کنار دیوار قرار دهید. در حالت ایستاده به دیوار تکیه دهید، در حالی که پاهایتان صاف جلویتان است. کم کم روی دیوار لیز بخورید و پایین بیایید تا لگنتان کاملا باز شود. انقدر پایین بروید تا به بالش یا آجر یوگا برسید.

پایین که رسیدید زانوها را با فشار آرام به ران ها، از هم دور کنید تا لگن حسابی باز شود. حدود یک دقیقه بمانید و دوباره این حرکت را تکرار کنید.

با انجام ورزش بارداری مناسب و به طور مرتب می توانید تا حد زیادی از سختی زایمان بکاهید.

 

منبع: بهداشت نیوز

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *