افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

خانم های باردار از لمس گربه خودداری کنید

068889739982215102a

دوران بارداری دورانی حساس می باشد که خانم ها باید خیلی مراقب خود باشند در این جا متخصصان هشدار داده اند و بیان کرده اند خانم های باردار از لمس گربه خودداری کنید .

در حیوانات و انسان ها بیماری توکسوپلاسموز دیده می شود ، این بیماری دارای علائمی مانند سرماخوردگی ساده است که شخص با علائمی مانند درد عضلانی ، تب و گلودرد همراه است البته لازم به ذکر است در برخی از موارد این بیماری با علائمی همراه نیست .در این مقاله بیماری توکسوپلاسموز را توضیح خواهیم داد.

پزشکان بیان می کنند که توکسوپلاسموز مانند ویروس HIV بر روی سیستم ایمنی بدن تاثیر گذار است و سیستم ایمنی را ضعیف می نماید .
اگر بانوان باردار با گربه و حیوانات خانگی در تماس باشند به عفونتی که از این بیماری ناشی می شود مبتلا می شوند .
توکسوپلاسموز در موارد خطرناک سبب نابینایی و یا ایجاد کردن مشکلات مغزی برای جنین می شود .
عوامل تاثیر گذار در ایجاد شدن بیماری توکسوپلاسموز

این بیماری در اثر انگلی به نام توکسوپلاسموز ایجاد می گردد ، هم چنین ممکن است این انگل به وسیله مصرف گوشت نیم پخته و یا خام ایجاد شود ، مدفوع گربه ، شیر غیر پاستوریزه و خاک آلوده از دیگر عوامل ایجاد شدن این بیماری می باشند .

نوزادانی که با توکسوپلاسموز به دنیا می آیند با برخی از داروها نظیر آنتی بیوتیک می توانند بهبود یابند ، اما آماری که بدست آماده است این نوزادان در چهار سال اول زندگی خود با مشکلات جدی نظیر مشکلات دید و مشکلات مغزی همراه هستند .
دکتر موسوی زاده متخصص زنان و زایمان به بانوان عزیزی که در روستا زندگی می کنند و باردار می باشند توصیه می کند تا حد ممکن از تماس با گوسفندان و دست زدن به آنها پرهیز نمایند .

 

پزشکین : خانم های باردار از لمس گربه خودداری کنید

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *