افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

خاصیت های کلم کیل بر پوست

  • کلم کیل با افزایش میزان دریافتی ویتامین A به سلامت پوست کمک می کند. مصرف یک فنجان کیل خام ۳۳۵ میکروگرم از فرم فعال رتینول را برای بدن فراهم کرده که معادل ۳۷ درصد از نیاز روزانه توصیه شده برای مردان و ۴۸ درصد برای بانوان است.

 

کیل همچنین حاوی میزان زیادی موادمغذی ضروری می باشد. برای مثال، یک وعده مصرف از این نوع کلم تمام ویتامین K مورد نیاز روزانه بدن را تامین می کند. از طرفی کیل باعث افزایش دریافت میزان کلسیم و آهن دریافتی خواهد شد. استفاده از کلم کیل در رژیم غذایی روزانه نه تنها برای سلامت عمومی بدن مناسب است، بلکه حاوی موادمغذی دوستدار سلامت پوست می باشد.


ویتامین C

کلم کیل حاوی ویتامین C بوده و باعث افزایش سلامت پوست می شود. ویتامین C به ساخت کلاژن مورد نیاز بدن برای استحکام پوست کمک می کند. از طرفی، کاهش دریافت ویتامین C مانع از تولید کلاژن در بدن خواهد شد که ضعیف شدن پوست را به همراه دارد. همچنین آنتی اکسیدان های موجود در این ویتامین از پوست در برابر اشعه فرابنفش خورشید محافظت می کند. یک فنجان کیل خام حاوی ۸۰.۴ میلی گرم از ویتامین C است که ۹۰ درصد از نیاز روزانه توصیه شده مردان و ۱۰۰ درصد نیاز روزانه توصیه شده بانوان به این ویتامین را تامین می کند.


مس

کیل همچنین حاوی مس بوده که دوستدار سلامت پوست است. این ماده معدنی تولید ملانین ( رنگدانه ای برای محافظت از پوست در برابر خورشید ) را افزایش داده و همانند ویتامین C به ساخت کلاژن کمک می کند. همچنین مس التهاب را کنترل کرده و ممکن است خواص ضدالتهابی برای پوست داشته باشد، آنزیم های وابسته به مس نیز در بهبود زخم ها ایفای نقش می کنند. هر فنجان از کلم کیل خام ۱۰۰۴ میکروگرم مس دارد که بیشتر از ۹۰۰ میکروگرم نیاز روزانه توصیه شده به این ماده معدنی است.


ویتامین A

کلم کیل با افزایش میزان دریافتی ویتامین A به سلامت پوست کمک می کند. مصرف یک فنجان کیل خام ۳۳۵ میکروگرم از فرم فعال رتینول را برای بدن فراهم کرده که معادل ۳۷ درصد از نیاز روزانه توصیه شده برای مردان و ۴۸ درصد برای بانوان است. ویتامین A همچنین باعث بهبود رشد سلول های سالم شده که شامل سلول های سازنده ی درم و اپیدرم پوست است. سطح پایین ویتامین A بر ساختمان سلولی پوست تاثیر گذار بوده و باعث می شود سلول های سالم جای خود را به سلول های مرده پوست دهند و همچنین تاثیر منفی بر غدد چربی و عرق می گذارد.

منبع: بهداشت نیوز

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *