افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

خاصیت های میوه و سبزی بر سلامت پا

خاصیت های میوه و سبزی بر سلامت پا

  • نتایج مطالعات پیشین همواره حاکی از آن بوده که مصرف مقدار کمتر میوه و سبزی با افزایش خطر بیماری قلبی و سکته مغزی مرتبط است اما تاکنون مطالعات کافی در مورد ارتباط بین مصرف میوه و سبزی با خطر ابتلا به بیماری عروقی محیطی انجام نگرفته است.

 

دکتر “سین هفرون” یکی از متخصصان این مطالعه از دانشکده پزشکی دانشگاه نیویورک گفت: نتایج مطالعه به دست آمده حاکی از اهمیت گنجاندن میزان قابل توجهی میوه و سبزی در رژیم غذایی است.
افراد مبتلا به بیماری عروق محیطی دچار تنگی عروق پا هستند که جریان خون به ماهیچه‌ها را محدود کرده و راه رفتن یا ایستادن را برای آنان مشکل می‌سازد.
در این بررسی که اطلاعات ۳.۷ میلیون نفر مورد ارزیابی قرار گرفت مشخص شد افرادی که سه یا چهار وعده میوه و سبزی در روز مصرف می‌کنند ۱۸ درصد کمتر در معرض ابتلا به بیماری عروق محیطی هستند.
نتایج مطالعات پیشین همواره حاکی از آن بوده که مصرف مقدار کمتر میوه و سبزی با افزایش خطر بیماری قلبی و سکته مغزی مرتبط است اما تاکنون مطالعات کافی در مورد ارتباط بین مصرف میوه و سبزی با خطر ابتلا به بیماری عروقی محیطی انجام نگرفته است.

متخصصان آمریکایی در این مطالعه اظهار داشتند: نتایج این بررسی حاکی از اطلاعات مهمی برای عموم مردم است مبنی بر اینکه افزودن مقدار بیشتری میوه و سبزی به رژیم غذایی می‌تواند تاثیر عمده‌ای در عدم شیوع این بیماری داشته باشد.

 

منبع : الو دکتر

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *