افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

خاصیت های مواد غذایی رنگی

images

  • نتایج یک بررسی بر موش‌ها نشان می‌دهد آب هویج بنفش ناراحتی‌ها و بیماری‌های ناشی از مصرف حجم زیاد کربوهیدرات نظیر پیش‌دیابت، فشارخون بالا و آسیب‌های قلبی و کبدی را برطرف می‌سازد.

 

آنتی اکسیدان‌ها یکی از ترکیب‌های مورد نیاز بدن هستند که سبزیجات و میوه‌های بنفش یا ارغوانی رنگ اغلب حاوی مقادیر قابل توجهی از آنها هستند و به همین دلیل افزودن این نوع از سبزی‌ها و میو‌ه‌ها به رژیم‌غذایی روزانه ضروری است. سایت تخصصی «ام‌ان‌ان» در گزارشی به بررسی هفت نوع میوه و سبزی بنفش‌رنگ که مصرف آنها به حفظ سلامت و شادابی بدن کمک می‌کند، اشاره کرده که به شرح زیر است:

گل‌کلم بنفش

این سبزی مانند گل کلم سفیدرنگ مغذی و حاوی آنتی اکسیدان‌هایی است که برای سلامت بدن مفیدند. این نوع سبزی هنگام طبخ، سبزرنگ می‌شود. هرچند می‌تواند برای حفظ رنگ این سبزی در غذا آن را به صورت خام مصرف کرد.

کلم‌پیچ بنفش (قرمز)

کلم پیچ بنفش نسبت به نوع سفیدرنگ آن از میزان بیشتری پلی‌فنول برخوردار است و پلی‌فنول‌ها نیز از ترکیبات مهم برای حفظ سلامت بدن هستند.

هویج بنفش (ارغوانی)

هویج بنفش دارای خواص ضدالتهابی و آنتی‌اکسیدانی بالا است. نتایج یک بررسی بر موش‌ها نشان می‌دهد آب هویج بنفش ناراحتی‌ها و بیماری‌های ناشی از مصرف حجم زیاد کربوهیدرات نظیر پیش‌دیابت، فشارخون بالا و آسیب‌های قلبی و کبدی را برطرف می‌سازد. همچنین این نوع هویج نسبت به هویج معمولی حاوی میزان بیشتری آنتی اکسیدان است.

بادمجان

مصرف بادمجان به دلیل داشتن آنتی اکسیدان‌ها، آهن، کلسیم و دیگر انواع ویتامین‌ها توصیه می‌شود.

سیب‌زمینی بنفش

بررسی‌ها نشان می‌دهد میزان آنتی اکسیدان این نوع سیب زمینی نسبت به نوع معمولی آن بالاتر است.

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *