افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

خاصیت های معجزه گر گردو و عسل

  • به گفته این متخصص تغذیه، مصرف عسل باعث بهبود کیفیت خواب کودکان می‌شود و همینطور در فصل سرد زمستان از این ماده خوراکی برای کاهش عارضه سرفه و خلط گلو می‌توان استفاده کرد.

 

استفاده از داروهای گیاهی برای درمان انواع بیماری‌ها تاریخی به قدمت بشر دارد، با وجود پیشرفت‌های علمی و تولید داروهای شیمیایی کماکان بسیاری از اطباء استفاده از داروهای گیاهی و دمنوش‌ها را به مردم توصیه می‌کنند.

این گیاهان و برخی خوراکی‌های خواص بیشماری دارند و لازم است برای درمان برخی بیماری‌ها با خواص و مضرات آنها‌ آشنا شویم.

به طور مثال عسل و گردو دو ماده غذایی بسیار مفید هستند که در درمان بسیاری از بیماری‌ها کاربرد دارند، در همین خصوص مصاحبه‌ای با کوروش نجفیان متخصص تغذیه داش تیم که در ادامه بخشی از این مصاحبه را خواهید دید:

ازبین بردن عفونت بدن با عسل
کوروش نجفیان متخصص تغذیه به تاثیرات مصرف عسل در سلامت انسان اشاره کرد و گفت: استفاده از عسل میکروب‌ها و عفونت‌های بدن را از بین می‌برد و افزایش دهنده ویتامین و آنتی‌اکسیدان بدن است.

وی با بیان اینکه از عسل به عنوان پماد نیز می‌توان استفاده کرد، اظهار داشت: قرار دادن عسل بر روی نواحی مانند زخم دیابت، لک‌های پوستی، آکنه و سوختگی‌ها عارضه آن را تا حدی بهبود می‌یابد، همچنین استفاده از عسل بروز موخوره، شوره سر و ریزش مو را کاهش می‌دهد.

تاثیر ۳۰ درصدی عسل در درمان بیماری‌ها
نجفیان با اشاره به اینکه حدود ۳۰ درصد از بیماری‌ها با مصرف عسل بهبود می‌یابد، تصریح کرد: مصرف عسل همراه با آب لیمو به صورت ناشتا باعث بهبود بینایی و گردش خون، افزایش انرژی و سطح هوشیاری، کاهش یبوست و خستگی‌های روزانه می‌شود و همچنین از تشدید بیماری‌های قلبی و عروقی، کلیوی، التهابات و مشکلات روحی روانی جلوگیری می‌کند.

عسل را با این مواد غذایی مصرف کنید
این متخصص تغذیه با تاکید بر اینکه برای تاثیر گذاری بیشتر در سلامت افراد بهتر است عسل را با سیر مصرف کنید، افزود: ترکیب عسل با فلفل سیاه باعث کاهش بیماری آسم می‌شود و حتی مخلوط این ماده خوراکی با دارچین بهبود بخش عفونت مثانه و نفخ معده و همچنین در تقویت شنوایی و کاهش کلسترول خون، چروکی پوست و بوی بد دهان تاثیر بسزایی دارد.

وی بیان کرد: مواردی مانند تب بر، کاهش تشنگی و سکسکه و گرمازدگی، بهبود هضم غذا و سردرد و سر گیجه از مهمترین خواص جویدن موم عسل است.

بهترین جایگزین شکر را بشناسید
نجفیان با اشاره به اینکه بهتر است از عسل به جای شکر استفاده کرد، گفت: این ماده خوراکی سرشار از ۴۰ درصد فروکتوز، ۳۰ درصد گلوکز، ۳۰ درصد ساید قند‌ها و فیبر است و به همین دلیل مصرف آن باعث کاهش قند خون در افراد می‌شود.

به گفته این متخصص تغذیه، مصرف عسل باعث بهبود کیفیت خواب کودکان می‌شود و همینطور در فصل سرد زمستان از این ماده خوراکی برای کاهش عارضه سرفه و خلط گلو می‌توان استفاده کرد.

به این طریق زگیل را با گردو درمان کنید
قرار دادن شیره گردو بر روی زگیل باعث بهبود آن می‌شود، اظهار داشت: مغز گردو حاوی پروتیین، ویتامین، اسید آلی، اسانس، چربی غیر اشباع، فسفر و آرسینک است.

خواص شگفت انگیز گردو
این متخصص تغذیه به دمکرده گیاه گردو اشاره کرد و افزود: استفاده از این دمکرده باعث کاهش عارضه‌های زخم لثه، فشار خون، سل، قند خون، خشکی پوست، التهاب لوزه و دل درد می‌شود.

وی تصریح کرد: گردو نباید به تنهایی مصرف شود و نیازمند مکملی برای بهبود عملکرد در بند است به طور مثال مصرف این گیاه به همراه انجیر در سلامت نواحی مانند دهان و دندان، مفاصل، ریه، کلیه و مغز تاثیرات بسزایی دارد.

در مصرف گردو زیاده‌روی نکنید
نجفیان با تاکید بر اینکه مصرف بیش از ۳ عدد گردو در روز باعث بروز آسیب به بدن می‌شود، عنوان کرد: استفاده از گردو برای بیماران کبدی، معده و ریوی و همچنین افراد چاق مضر است و آنان باید از مصرف گردو خودداری کنند.

مصرف مواد خوراکی مانند عسل و گردو برای افزایش قدرت بدنی و کاهش بیماری‌ها بسیار مؤثر است، اما این را بدانید که مصرف بیش از حد گیاهان دارویی، مواد مغذی و خوراکی‌ها سلامت انسان را مختل می‌کند.

 

 

منبع: الو دکتر

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *