افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

خاصیت های شگفت انگیز درمانی پونه کوهی

058934521258255102a

  •  تحقیقات نشان می‌دهد برای پیشگیری و کنترل فشارخون لازم است افراد رژیم غذایی داشته باشند که دارای پتاسیم، منیزیم و کلسیم بیشتری باشد و از سدیم کمتری تشکیل شده باشد.

 

پونه کوهی گیاهی است با برگ‌هایی به رنگ سبز تیره که پوشیده از کرک است. درحالی‌که نعناع چنین کرک هایی ندارد.در مکزیک و اروپا از پونه کوهی به عنوان یک افزودنی فوق‌العاده در کنار آویشن در تهیه بسیاری از غذاها استفاده می‌شود. پونه کوهی از چندین ماده مغذی از جمله تیمول و اسید رزمارینیک تشکیل شده است، که عملکرد این آنتی اکسیدان های قوی در بدن ترمیم و بهبود سلول های آسیب دیده  است.بعضی از متخصصان معتقدند که  پونه کوهی سدیم کمتری از نعناع دارد.پتاسیم پونه کوهی حدود سه برابر، کلسیم آن ۸ برابر ومنیزیم  آن ۴ برابر نعناع است. تحقیقات نشان می‌دهد برای پیشگیری و کنترل فشارخون لازم است افراد رژیم غذایی داشته باشند که دارای پتاسیم، منیزیم و کلسیم بیشتری باشد و از سدیم کمتری تشکیل شده باشد. توازن این چهار ماده معدنی در کنترل فشارخون بسیار موثر است.
خواص چای پونه کوهی
برگ پونه کوهی حاوی بیش از ۴۰ ترکیب مختلف دارویی شامل آنتی اکسیدان است که عملکرد آن محافظت از سلول ها در برابر رادیکال های آزاد است.همچنین خواص ضد عفونی کننده دارد و در تسکین و التیام دردهای گلو، مشکلات سینوس و عفونت ها نقش مهمی دارد.مطالعات اخیر نشان می دهد که عصاره پونه کوهی در بهبود سرطان موثر است.
مجله بین المللی محصولات غذایی طی مطالعاتی اعلام کرد، نوشیدن چای پونه کوهی دارای نتایج آنتی اکسیدانی است و سطح کلسترول را کاهش می دهد.چای پونه کوهی یک معجون کاملاً طبیعی است که با تقویت سیستم ایمنی در حفظ سلامت بدن بسیار خوب عمل می کند.
 موارد کاربرد چای پونه کوهی :
سرماخوردگی و سرفه، استرپتوکوکوس گلو، گرفتگی بینی، سر درد، تورم غدد، آنفلوآنزا، عفونت گوش و سینوس، سوء هاضمه، سوزش معده، درد قاعدگی، مشکلات ادراری، یبوست، انگل، خستگی، کمر درد.
تهیه چای پونه کوهی با برگ تازه
مواد لازم :۲ فنجان آب و یک و نیم قاشق غذا خوری برگ تازه پونه کوهی
طرز تهیه :آب را بجوشانید و برگ ها را ریز ریز کنید و داخل یک فنجان بریزید سپس آب را روی برگ ها بریزید و بگذارید به مدت ۵ -۱۰ دقیقه بماند، بعد بنوشید.
تهیه چای پونه کوهی با برگ خشک شده
مواد لازم :۲ فنجان آب و یک قاشق غذا خوری پونه کوهی  خشک شده
طرز تهیه : آب را جوشانده و پونه خشک را داخل یک فنجان بریزید سپس به آن آب اضافه کنید و اجازه دهید چند دقیقه بماند، بعد بنوشید.
عوارض جانبی و احتیاط درمصرف پونه کوهی
خوردن پونه کوهی می تواند سبب ناراحتی معده در برخی افراد شود علاوه بر این، کسانی که به گیاهان متعلق به خانواده نعناع مانند ریحان، سنبل، نعناع و مریم گلی حساسیت دارند باید مراقب باشند چرا که ممکن است با مصرف پونه دچار واکنش آلرژیک شوند.
دوران بارداری و شیردهی:
پونه کوهی خوراکی در مقادیر دارویی در دوران بارداری نباید مصرف شود  زیرا خطر سقط جنین با مصرف پونه کوهی وجود دارد. همچنین مصرف آن در دوران شیردهی نیز توصیه نمی شود.

 

منبع : الو دکتر

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *