افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

خاصیت های درمانی گیاه مرزنجوش

  • مطالعات حکایت‌گر آن هستند که روغن مرزنجوش می‌تواند آنزیمی که آن را با نام پروتئین تیروزین فسفاتاز B1 می‌شناسند را مهار کند. این روغن می‌تواند با مهار این آنزیم، موجب بهبود تحمل انسولین در بدن شود.

 

۱- بهبود سلامت گوارش:

روغن مرزنجوش، به مثابه‌ی یک محرک طبیعی، می‌تواند به بهبود فرآیند هضم کمک کند. این کار از طریق تحریک حرکت روده صورت می‌گیرد. به هر روی، نوشیدن یک فنجان چای مرزنجوش می‌تواند در کاهش مشکلات گوارشی، همچون تهوع، استفراغ، گرفتگی شکم، اسهال و یبوست مؤثر باشد.

۲- کمک به هماهنگی هورمون‌ها:

این روغن می‌تواند در افزایش تعادل هورمون‌ها مؤثر باشد. یک مطالعه در سال ۲۰۱۶ نشان از آن داشت که مصرف روغن مرزنجوش می‌تواند سطح آندروژن‌های آدرنال را در زنان مبتلا به سندروم تخمدان پلی کیستیک کاهش داده و نتیجتاً تعادل هورمون‌ها را برای آن‌ها به همراه داشته باشد.

۳- مفید برای دیابت نوع ۲:

مطالعات حکایت‌گر آن هستند که روغن مرزنجوش می‌تواند آنزیمی که آن را با نام پروتئین تیروزین فسفاتاز B1 می‌شناسند را مهار کند. این روغن می‌تواند با مهار این آنزیم، موجب بهبود تحمل انسولین در بدن شود. بر طبق این مطالعات، روغن مرزنجوش بایستی بخشی از رژیم غذایی یک دیابتی باشد تا بتواند در کنترل قند خون مفید واقع شود.

 

۴- بهبود سلامت قلب:

از این روغن می‌توان همچون یک درمان طبیعی برای فشار خون بالا و دیگر مشکلات قلبی- عروقیبهره جست. مرزنجوش سرشار از آنتی‌اکسیدان‌ها بوده و حتی استنشاق آن نیز در کاهش فشار خون مؤثر است.

۵- مفید برای تسکین درد:

اثرات ضد التهابی این روغن، می‌تواند در تسکین دردهای بدن مؤثر باشد. افزون بر این از روغن مرزنجوش می‌توان همچون یک لوسیون برای ماساژ بدن استفاده کرد. این امر سیستم عصبی را آرام کرده، فشار خون را پایین آورده و درد را تسکین می‌بخشد.

۶- پیشگیری از زخم معده:

نتیجه‌ی یک مطالعه در یک مجله‌ی آمریکایی مربوط به طب چینی نشان از آن دارد که این روغن در پیشگیری از زخم معده و کاهش اسید آن مؤثر است.

منبع: نت نوشت

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *