افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

خاصیت های درمانی و شگفت انگیز ریواس

  • ریواس  برای از بین بردن کک مک و جوشهای چرکی و از بین بردن جای جوش هم بسیار موثر است ریواس له شده را با کمی سرکه مخلوط کرده و بهصورت ماسک روی صورت بگذارید اگر فوراً احساس سوزش کردید بشویید.

 

ارزش غذایی ریواس: ارزش غذایی ریواس در ۸۵ گرم: انرژی … ۲۹ کیلو کالری، چربی … ۲/۰ گرم، پروتئین … ۸/۰ گرم، کربوهیدرات … ۷ گرم، کلسیم  … ۲۶۶ میلی گرم، سدیم  … ۵ میلی گرم، پتاسیم … ۱۴۸ میلی گرم، ویتامین ث  …  ۷ میلی گرم، ویتامین آ   … ۱۰۰ تا ۳۰۰ واحد

خواص درمانی: ریواس طبیعت سرد دارد، دارای ویتامین های A و  Cفراوان  و املاح معدنی زیاد نظیر پتاسیم و کلسیم  می باشد همچنین دارای فیبر فراوان در مقابل کمترین میزان چربی است.  بنابراین از ارزش غذایی زیادی برخوردار است.ریواس قابض است و به عنوان فعال کننده عملکرد دستگاه گوارش، ناقل نمک های صفراوی و محرک ترشح کبد شناخته شده است  و برای تقویت معده و کبد مفید می باشد.( شربت ریواس شادیبخش، مقوی معده و رودهها میباشد. کسانی که میخواهند کبدشان را پاک کنند قبل از غذا ریواس بخورند) این گیاه در معده سبب افزایش ترشح معدی و تحریک آن می شود. در نتیجه به طور کلی باعث بهبود عملکرد معده می گردد .خوردن ریواس برای بیماران تب دار و بی اشتها مفید بوده، یرقان، وسواس و  سستی را درمان می نماید. همچنین صفرا و دل به هم خوردگی را رفع می کند و برای حصبه  و اسهال گرم صفراوی مفید بوده و کرم کُش است. (زیادی صفرا و گرفتگی و کیسه صفرا را باز میکند) همچنین مقوی قلب و اعصاب بوده و برای درمان بواسیر، خونریزی معده، یرقان، اختلال قاعدگی، سرفه های کهنه، سیاتیک، کم خونی، برص نیز مفید است، همچنین کاهنده میل جنسی است.

نخستین کارکرد آن در دهان این است که با تحریک جوانه های چشایی به واسطه ی مزه تلخ خوشایندش، موجب پاک شدن حفره ی دهان شده و دهان را برای چشیدن غذای بعدی آماده می سازد.

 ریواس، برای تقویت بینایی نیز بسیار مفید است (نصف استکان آب ریواس بخورید اگر آب ریواس ضدعفونی شده است آن را به چشم بمالید بسیار نافع است). همچنین برای جراحات ناشی از ضربات و صدمات جسمانی، زخمهای چرکی سطحی و سوختگی های حاصل از حرارت کاربرد دارد. برای کسانی که بیماری قند دارند دمکرده برگ ریواس مفید است.

این گیاه برای استحکام استخوانها موثر است (ریشه ریواس را در روغن کنجد و یا با عرق مرزه جوشانده سپس ماساژ دهید.) همچنین کسانی که میخواهند اعتیادشان را ترک کنند می توانند از این گیاه مفید بهره مند شوند (دارچین و ریشه ریواس به مقدار مساوی مخلوط کرده روزی ۲ گرم به مدت ۷ روز بخورند.)

ریواس  برای از بین بردن کک مک و جوشهای چرکی و از بین بردن جای جوش هم بسیار موثر است (ریواس له شده را با کمی سرکه مخلوط کرده و بهصورت ماسک روی صورت بگذارید اگر فوراً احساس سوزش کردید بشویید.)

نکات:  مصرف ریواس برای مبتلایان به سنگ کلیه  و ناراحتی های مثانه مناسب نیست. همچنین مادرانی که  دارای کودک خردسال هستند و ناچارند به بچه خود شیر بدهند  نوزادان را دچار اسهال می نماید. بهتر است که از برگهای ریواس برای مصرف خوراکی استفاده نشود و فقط از ساقهها و ریشه آن استفاده شود.

خوردن ریواس را نباید در برنامه ی غذایی از یاد بُرد. ریواس را برای تهیه ی خورش، کمپوت، مربا و شربت مورد استفاده قرار می دهند. مفیدترین طریقه مصرف آن، مصرف آب ریواس همراه با آب هویج، کرفس، خیار و سیب می باشد بصورت یک سوم آب ریواس و دو سوم بقیه مواد است.

منبع : الو دکتر

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *