افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

خاصیت های درمانی شگفت انگیز هل

b04qsodugn4fmnq5ovx

  • جالب است بدانید که دانه های هل خاصیت داروی اکسپکتورانت را دارد و سینوس ها و برونش ها، بینی و سینه را از خلط و ترشحات اضافی مجزا میکنند.  هل انرژی بخش است و به بازیابی انرژی کمک زیادی میکند

 

خواص هل برای سلامتی بدن بسیار زیاد است . باید بدانید که هل طبیعتی گرم و خشک دارد . اگر بعد از خوردن غذا دانه های هل را بجوید غذایتان بهتر هضم می شود . همچنین بوی نامطبوع دهان مثل بوی سیر از بین می رود . از خواص هل میتوان به تقویت معده و روده اشاره کرد .

اگر دمکرده هل را بنوشید موجب تسکین کولیت، سوءهاضمه، باد نفخ، حالت تهوع و بی حالی  می شود . همچنین از ترشح زیاد اسید معده جلوگیری می کند .  همچنین هل از تشکیل خلط در گلو جلوگیری میکند .

جالب است بدانید که دانه های هل خاصیت داروی اکسپکتورانت را دارد و سینوس ها و برونش ها، بینی و سینه را از خلط و ترشحات اضافی مجزا میکنند.  هل انرژی بخش است و به بازیابی انرژی کمک زیادی میکند.  همچنین از خواص هل میتوان به ارام بخشی ، رفع اضطراب و استرس و درمان افسردگی اشاره کرد .

اگر کودکانتان شب ادراری دارند از هل استفاده کنید. از خواص هل میتوان به تقویت بدن ، تقویت قلب ، بادشکن بودن ، دفع گاز معده ، ضد نفع و تقویت معده اشاره کرد . میتوانید به چای معمولی کمی هل اضافه کنید . این کار باعث می شود که هم چایتان خوشمزه شود هم از خواص درمانی ان استفاده کنید.  برای درمان سر درد از هل استفاده کنید . همچنین بیماران صرعی برای بهبود خود میتوانند از هل استفاده کنند .

هل ادرار اور است . همچنین باعث باز شدن قاعدگی می شود . اگر دهانتان زخم شده دمنوش هل را در دهانتان قرقره کنید . اگرگوشتان درد میکند گرد هل را در گوشتان بریزید . برای درمان سرماخوردگی از هل استفاده کنید. برای مسمومیت ، رفع بیماریهای چشم ، رفع خستگی ، تقویت حافظه ، سنگ کیسه صفرا ، درمان افسردگی و اضطراب ، درمان نقرس ، رفع بوی بد دهان  از هل استفاده کنید . افراد دیابتی میتوانند هل مصرف کنند .

برای شادابی پوست چند دانه هل را در آب جوشانده ، سپس آبش را صاف کنید و کمی روغن بادام به آن اضافه کنید . این مایع را به پوستتان بمالید . هل سبز باعث شاداب شدن پوست می‌گردد چند دانه هل را در آب جوشانده آب را صاف نموده با یک قاشق روغن بادام شیرین مخلوط نموده . میتوانید در چای برای پذیرایی از مهمان هل و دارچین اضافه کند و در کنارش نبات هم بیاورید .این یکی از چا های پرطرفدر ایرانی است .

منبع: بهداشت نیوز

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *