افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

خاصیت های درمانی شلغم و جلوگیری از بروز انواع سرطان

  • شلغم همه موادی که دشمن سرطان هستند را یکجا در خود دارد. آنتی اکسیدان، فیتوکمیکال و گلوکوزینولات موجود در آن باعث دفع بهتر سموم از کبد و در نتیجه کاهش احتمال ابتلا به سرطان کبد نیز می گردد.

 

همین که سبزیجاتی نظیر شلغم، وسایل ترشی، خرمالو و انار رو می بینیم خودش نشوندهنده شروع سرما و تغییر حال و هوای فصل است.

یکی از سبزیجات مختص این فصل که بیشتر مردم بعنوان مرهمی فوری برای درمان سرماخوردگی می شناسند، شلغم است. اما جالب است بدونید شلغم نه تنها فقط خواص ضد سرماخوردگی دارد، بلکه برای درمان بسیاری از امراض دیگر و سلامت عمومی بدن بسیار تاثیرگذار است.

با شلغم لاغر شوید

اگر قصد کاهش وزن و خوش اندامی دارید فقط کافیست سری به خانواده کلم و شلغم بزنید. خصوصا آب این سبزیجات متابولیسم بدن رو افزایش داده و منجر به کاهش چربی عمومی بدن نیز می گردند.
شلغم و پیشگیری از سرطان

شلغم همه موادی که دشمن سرطان هستند را یکجا در خود دارد. آنتی اکسیدان، فیتوکمیکال و گلوکوزینولات موجود در آن باعث دفع بهتر سموم از کبد و در نتیجه کاهش احتمال ابتلا به سرطان کبد نیز می گردد.

شلغم و بارداری

در دوران بارداری از شلغم و برگ پهن آن غافل نشوید که برگ هایش سرشار از اسید فولیک بوده که از بروز ناهنجاری های مادرزادی و کم خونی پیشگیری می کند. همچنین این برگ ها به دلیل کلسیم بالایی که دارند برای سلامت استخوان های مادر و تشکیل بافت استخوانی نوزاد بسیار تاثیرگذار هستند.

خداحافظی با ناتوانی جنسی

نه تنها خود شلغم بلکه با سرخ کردن تخم آن ضعف جنسی برطرف شده و مقدار اسپرم ها نیز افزایش می یابد.

پس یقین بدارید که اگر در فصول سرد در هفته چند مرتبه از آب شلغم خام،و یا پخته و برگ آن میل کنید از بیماری های زیر در امان خواهید بود.

  • شب کوری
    ضعف حافظه
    گلو درد
    جوش صورت
    کم خونی
    درد مفاصل
    بیماری برونشیت
    یبوست
    بیماری ها تنفسی

پس در روزهای سرد سال خود و اطرافیانتان را با مصرف مداوم شلغم بیمه کنید.

منبع : بهداشت نیوز

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *