افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

حمام سرکه سیب بگیرید به این دلایل

حمام سرکه سیب بگیرید به این دلایل

  • سرکه‌ی سیب برای ضدعفونی کردن و سم‌زدایی مو بسیار عالی و کارآمد است. اسید موجود در سرکه‌ی سیب روغن و چربی شکل گرفته در ریشه و ساقه‌ی مو را از بین می‌برد.

 

سیب نماد سلامتی است و به تبع این موضوع فرآورده‌های آن مانند سرکه سیب می‌تواند خواص سودمند و فراوانی حتی برای درمان بیماری‌ها داشته باشد. مطلب حاضر به مزایای سرکه سیب برای درمان انواع ناخوشی‌ها اشاره می‌کند که کم و بیش عده‌ای به آن مبتلا هستند.مگر می‌شود انکار کرد که سرکه‌ی سیب ماده غذایی اعجازگری است که هر نوع ویتامینی در آن پیدا می‌شود!؟ کافی است تا غروب هر روزمقداری سرکه‌ی سیب به آب وان اضافه کنید و خود را دربست در اختیار مزایا و سودمندی‌های ویتامین‌های این مایع همه کاره قرار دهید.

در ویتامین‌ها غوطه‌ور شوید!

سرکه سیب حاوی ویتامین C و ویتامین‌های B است که خوراک پوست شما هستند. با غوطه‌ور شدن در حمام سرکه‌ی سیب بدن شما تمام ویتامین‌های موجود این ماده غذایی را از راه پوست جذب می‌کند و همین موضوع موجب می‌شود تا پوستی نرم و لطیف با رطوبت طبیعی داشته باشید.

در ادامه تنها به چند مورد از مزایای سرکه سیب اشاره می‌کنیم.

آفتاب سوختگی پوست را از بین می‌برد

حالا که به دلیل قرار گرفتن در معرض نور آفتاب پوست بدنتان سوخته است، بهترین کار برای از بین بردن علائم آفتاب سوختگی گرفتن حمام سرکه‌ی سیب است. سرکه‌ی سیب پوست شما را تسکین می‌دهد و اگر دردی داشته باشید علاوه بر از بین بردن آن درد،درمان بیماری را نیز تسریع می بخشد. بنابراین معالجه با سرکه‌ی سیب را به فهرست درمان‌های خانگی خود برای علاج آفتاب سوختگی اضافه کنید.

PH بدن را متعادل می‌کند

چون سرکه سیب به طور طبیعی خاصیت اسیدی دارد، می‌تواند سطح PH پوست بدن را (که اندکی اسیدی است) تنظیم کند. مزیت اسیدها نه تنها برای پوست بدن مفید است بلکه خاصیت و اثر قلیایی نیز دارند و به هضم غذا نیز کمک می کنند. درست است که نوشیدن سرکه‌ی سیب فواید بسیار دارد اما به یاد داشته باشید که مصرف آن شیوه و قاعده‌ی خاص خودش را دارد.

پوست و موی سر را ضدعفونی می‌کند

سرکه‌ی سیب برای ضدعفونی کردن و سم‌زدایی مو بسیار عالی و کارآمد است. اسید موجود در سرکه‌ی سیب روغن و چربی شکل گرفته در ریشه و ساقه‌ی مو را از بین می‌برد.

همچنین برای ریشه‌کن کردن شوره و پوسته پوسته شدن پوست سر استفاده از سرکه‌ی سیب مفید و مؤثر است، چون پس از به کار بردن این ماده‌ی غذایی، موی سر شما لطیف و درخشان می‌شود. با مصرف سرکه‌ی سیب بهترین لطف‌ها را به موی سر خود می‌کنید.

پوست بدن را التیام می‌دهد

برخلاف بدن‌شوهای معمولی و رایج، سرکه‌ی سیب می‌تواند به طور طبیعی هر نوع باکتری یا قارچ را از روی پوست شما نابود کند. سرکه‌‌ی سیب به ویژه مفید برای حال کسانی است که مبتلا به اگزما، خشکی پوست، شوره سر و بیماری قارچی میان انگشت‌های پا است. این ماده غذایی خاصیت ضدباکتری دارد و می‌تواند در درمان جوش کارایی داشته باشد.

قدری سرکه سیب را به پوست صورت خود بمالید تا به چشم خود ببینید که چگونه شما را از شر آکنه خلاص می‌کند. همچنین توصیه شده است که سرکه‌ی سیب در درمان عفونت‌های دستگاه ادراری مفید است. می‌تواند عفونت قارچی را نابود و از عود دوباره آن جلوگیری کند. این دستورها را نیز به فهرست درمان‌های خانگی خود بیفزایید!‍

بوی بد بدن را از بین می‌برد

ما زمانی از عطر و خوشبو کننده بدن استفاده می‌کنیم که باکتری موجود روی پوست ما در ترکیب با عرق یا رطوبت بدن بویی زننده و ناخوشایند تولید کند. سرکه سیب می‌تواند این باکتری‌ها را نابود کند و بوی بد را از بین ببرد. راستی هیچ می‌دانستید که بوی بدن شما زبان حال سلامتی شما است!؟

درد مفاصل را کاهش می‌دهد

پس از کار شدید طبیعی است که آدم دچار دردهایی در ناحیه کمر، گردن و زانو شود. یکی دیگر از خواص بی‌شمار سرکه سیب این است که درد مفاصل را کاهش می‌دهد. حمام کردن منظم با سرکه‌ی سیب به قول قدیمی‌ها مثل آب روی آتش است چون دردهای مفصلی را تا اندازه‌ی زیادی التیام می‌بخشد. پس هروقت دچار زانو درد شدید قبل از هر چیز سرکه سیب را به خاطر بیاورید.

چگونه حمام سرکه سیب می‌گیرند؟

وان یا تشت را از آب گرم پر و یک یا دو فنجان سرکه سیب به آن اضافه کنید. به مدت ۲۰ تا ۳۰ دقیقه در این آب غوطه‌ور شوید. کارتان که تمام شد، اجازه دهید تا ترکیب آب و سرکه سیب به شکل طبیعی و عادی روی بدن شما خشک شود. اگر حس می‌کنید که بد جوری بوی سرکه گرفته‌اید، پس از خشک شدن می‌توانید بدن خود را به وسیله دوش آبکشی کنید.‌

 

منبع: بهداشت نیوز

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *