افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

حس بویایی راهی برای تشخیص بیماری آلزایمر

gty_sense_smell_nt_120321_wmain

  • تیمی از محققان بیمارستان عمومی ماساچوست به سرپرستی دکتر مارک آلبرز در مطالعه خود ۱۸۳ بیمار مسن دارای میزان مختلف سلامت شناختی و آلزایمر را مورد بررسی قرار دادند.

 

بیماری آلزایمر قالبا در سنین پیری افراد را درگیر می کند.این بیماری به روش های مختلف قابل تشخیص است اما امروزه پیشرفت علم پزشکی روش جدیدی را برای تشخیص آلزایمر ابداع کرده است که می تواند بسیار جالب هم باشد.بر این اساس احتمال می رود بیماری آلزایمر را بتوان از روی قدرت بویایی تشخیص داد.

تیمی از محققان بیمارستان عمومی ماساچوست به سرپرستی دکتر مارک آلبرز در مطالعه خود ۱۸۳ بیمار مسن دارای میزان مختلف سلامت شناختی و آلزایمر را مورد بررسی قرار دادند.

این افراد در معرض مجموعه ای از تست ها قرار گرفتند که توانایی شناخت، یادآوری و تمایز بین بوها را اندازه گیری می کردند. محققان دریافتند عملکرد کلی بویایی آنها، با میزان زوال شناختی شان مرتبط بود. بدین معنا که هرچقدر زوال شناختی در فرد مسن بیشتر بود قدرت بویایی اش ضعیف تر بود.

«شواهد نشان می دهد نابودی نورون های مربوط به بیماری آلزایمر از حداقل ۱۰ سال قبل از شروع علائم حافظه ای، آغاز می شود. شناسایی افراد با استفاده از ابزار غیرتهاجمی و کم هزینه مانند اندازه گیری قدرت بویایی، می تواند راهکار مناسبی برای پیشگیری از این بیماری باشد.»

حال محققان با انجام این تست بو امیدوارند بهتر و زودتر بتوانند بیماری آلزایمر را تشخیص دهند.

 

منبع : دکتر سلام

 

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *