افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

جویدن ناخن از علت تا درمان آن

  • همچنین در مواقعی که فرد هنگام انجام یک کار سخت کنترل خود را از دست می دهد، ممکن است شروع به این کار  کند. این عادت همچنین می‌تواند با حالات و رفتارهای دیگری از قبیل عصبی شدن، بی‌حوصلگی و مضطرب بودن، مرتبط باشد.

 

علت دقیق جویدن قابل بحث است که می تواند فاکتورهای روانی، خانوادگی یا اکتسابی را شامل شود. در خانواده هایی که یکی از اعضای آنها ناخن می‌جود، احتمال آنکه این رفتار تقلید شود، بیشتر است. به همین خاطر جویدن ناخن میان کودکانی که والدینشان این رفتار را دارند، شایع تر است.

همچنین در مواقعی که فرد هنگام انجام یک کار سخت کنترل خود را از دست می دهد، ممکن است شروع به این کار  کند. این عادت همچنین می‌تواند با حالات و رفتارهای دیگری از قبیل عصبی شدن، بی‌حوصلگی و مضطرب بودن، مرتبط باشد. همچنین از دیگر دلایل جویدن ناخن، نداشتن عزت نفس یا گرسنگی است.

به گفته کارشناسان، برخی از اختلالات روانی با جویدن ناخن همراه است. در یک مطالعه مشاهده شد، حداقل یک اختلال روانی در بیش از دوسوم کودکانی که ناخن می‌جوند، وجود دارد. به گزارش ساینس ورلد ریپورت، همچنین در یک مطالعه دیگر مشاهده شد، هیچ ارتباطی بین سن شروع ناخن جویدن یا شدت آن با اختلال روانی وجود ندارد.

منبع : بهداشت نیوز

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *