افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

جویدن آدامس مضر است یا مفید

Chewing-Gum-can-give-you-Wrinkles-300x160

جویدن آدامس مضر است یا مفید ؟ شاید تاکنون خواص یا مضرات آدامس را جویا نشده باشید اما باید گفت که حتما قبل از خوردن یک خوراکی از مضر یا مفید بودن آن اطلاعاتی کسب کنید سپس آن ماده خوراکی را میل کنید. ما امروز در سایت پزشکین می خواهیم اطلاعاتی در رابطه با آدامس را در اختیار شما عزیزان بدهیم.

آدامس جویدن چندان هم بی‌فایده نیست: تقويت عضلات دهان و زبان، خارج كردن باقیمانده‌هاي غذا از لابه‌لاي دندان‌ها، فعال کردن قشر مغز و . . . دكتر نيكي، متخصص تغذیه، به صراحت می‌گوید: «استفاده به اندازه از آدامس‌هاي بدون قند طبيعي، مي‌تواند مفيد باشد.» اما مشکل از آن‌جایی شروع می‌شود که بعضی‌ها در آدامس جویدن، زیاده‌روی می‌کنند. ضمن این‌که آدامس‌هایی حاوی قند طبیعی نیز در بازار وجود دارند که سلامت دهان و دندان را واقعاً تهدید می‌کنند. دکتر نیکی در این خصوص می‌گوید: «آدامس‌هايي كه حاوي قندهاي طبيعي مثل گلوكز هستند، به رشد باكتري‌هاي دهان كمك می‌کنند و خطر پوسيدگي دندان را به همراه دارند اما آدامس‌هايي که شيرين‌كننده مصنوعي دارند، قابل استفاده ميكروب‌هاي دهان نیست و خطر چنداني نخواهند داشت.»

با این وجود، افراط در جویدن هر آدامسی، چه با قند طبیعی و چه با قند مصنوعی، خطرناک است. متخصصان تغدیه معتقدند جويدن بيش از حد آدامس جلوي تشنگي فرد را می‌گیرد و بدن را در معرض خطر كم‌آبي قرار مي‌دهد. دکتر نیکی همچنین می‌افزاید: «این مسأله به خصوص درمورد كودكان ممكن است به عاملي براي كم‌غذايي و سوء تغذيه آن‌ها تبدیل شود.

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *