افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

جوش های سرسیاه و راه های درمان آن

جوش های سرسیاه و راه های درمان آن

021714_0713_1

جوش های سرسیاه زیبایی چهره را می گیرد و جذابیت را کم می کند در این جا محققان زیبایی به بیان جوش های سرسیاه و راه های درمان آن می پردازیم با ما باشید .

از آنجا که میزان کلاژن پوست بعد از میانسالی به مرور کمتر و کمتر می‌شود عوارض مختلفی ممکن است سراغ پوست‌تان بیاید. چین و چروک‌، خشکی پوست و لکه‌های تیره از جمله این عوارض هستند. اگر زیبایی و جوانی پوست در میانسالی برای‌تان مهم است با ما همراه باشید تا به شما بگوییم با چه متدهایی می‌توانید همیشه جوان بمانید.
حتی وقتی داخل خانه هم هستید یا در روزهایی که هوا بارانی یا آفتابی است، باید از کرم‌های ضدآفتاب استفاده کنید. متخصصان پوست در این قضیه با هم موافقند که آفتاب، عامل شماره یک سالخوردگی پوستی محسوب می‌شود. به احتمال زیاد می‌دانید که پرتوهای آفتاب حتی در روز ابری هم می‌تواند بر پوست شما تاثیر بگذارد اما چیزی که شما را شگفت‌زده خواهد کرد این است که این پرتوها حتی زمانی هم که در داخل خانه هستید، می‌توانند بر پوست شما تاثیر بگذارند مگر آنکه در اتاقی در حال فعالیت باشید که پنجره نداشته باشد.

برخلاف پرتو‌های فرابنفش‌UVB، پرتوهای UVA می‌توانند از طریق پنجره هم به محل کار، خانه یا ماشین شما نفوذ کنند. در شرایطی که پرتوهای‌UVA به سرعت پرتو‌هایUVB باعث سوختگی پوست نمی‌شود، اما این پرتوها سرطان‌زا بوده و می‌تواند به سالخوردگی پوست بینجامد. مهم‌تر از این‌ها، اینکه محققان اخیرا دریافته‌اند آسیب‌های نور خورشید چیزی فراتر از پرتو‌های‌UV است. این مسئله ثابت شده که پرتو‌های مادون قرمز هم می‌توانند بیش از ۵۰درصد باعث آسیب و سالخوردگی پوست از طریق مولکول‌های رادیکال آزاد شوند.

سبک زندگی‌تان را عوض کنید

شما به خواب اضافی یا خواب پیش از نیمه شب نیاز دارید، این یک افسانه نیست. شاید هیچ‌وقت تصور نکنید که پوست‌تان بعد از نیمه‌شب در بهترین وضعیت خود نباشد. فقدان مزمن خواب منجر به ایجاد خط و خطوط، حلقه‌های سیاه دور چشم و حتی سالخوردگی سریع‌تر پوست می‌شود. فقدان خواب به انتشار بیشتر هورمون استرس در بدن یعنی کورتیزول می‌انجامد که می‌تواند تمام کلاژن‌های پوست را تخریب کرده یا باعث شود هورمون رشد به میزان کمی در بدن‌تان ترشح شود.

این هورمون به ترمیم بدن کمک می‌کند، بنابراین پیشنهاد ما این است که به‌موقع بخوابید اما نه در حدی که فکر کنید تنها راه داشتن پوست سالم این است که بخواهید بخوابید. درست زمانی که بدن شما به خواب نیاز دارد تا به واسطه آن خود را ترمیم کند، پوست شما برای جوان‌سازی به مراقبت بیشتری نیاز خواهد داشت. برای این کار می‌توانید هنگام خواب از سرم‌های کِرمی استفاده کنید که هنگام خواب مانع از شکل‌گیری علائم سالخوردگی پوست می‌شود.

جوش‌های سر‌سیاه بزرگسالی

شاید برای‌تان جالب باشد که بدانید چرا جوش‌های سرسیاه در بزرگسالان به وفور ایجاد می‌شود. بهتر است به نکاتی درباره این جوش‌ها بپردازیم. جوش‌های سرسیاه، نوعی زخم جوش هستند که آن را به‌نام «آفت ‌باز» می‌شناسند و زمانی شکل می‌گیرند که پیاز‌های مو یا منافذ آن به‌خاطر تغییرات هورمونی یا برخی ترکیبات خاص در پوست یا برخی محصولاتی که برای مو مورد استفاده قرار می‌گیرند، مسدود می‌شوند.

در شرایطی که کندن، فشردن یا چلاندن یا مالیدن این برآمدگی‌های سیاه خارش‌دار بسیار تحریک‌کننده است، اما متخصصان می‌گویند ترجیحا سعی کنید هرگز این کار را نکنید چراکه با این کار آسیب بیشتری به پوست وارد کرده و در آینده جوش‌های سرسیاه بیشتری روی آن ایجاد می‌شود.

صابون مناسب انتخاب کنید

گزینه‌های کمی در این زمینه وجود دارد که می‌توانید امتحان کنید. مثلا سعی کنید به‌دنبال محصولی باشید که حاوی اسید سالیسیلیک یا پروکسید بنزویل بوده و یک تا دوبار در روز از آن استفاده کنید تا پوست‌تان را لایه‌سایی کرده و مانع از بسته شدن منافذ پوستی‌تان شود. این دو ترکیب از بروز جوش‌های سرسیاه هم پیشگیری می‌کنند، بهترین کار این است که اقدامات لازم را به‌موقع انجام دهید تا جوش ها به سطح پوست نرسند.

می‌توانید نزد متخصص بروید

اگر مایلید جوش‌های سرسیاه‌تان سریعا ازبین برود، یک متخصص پوست یا متخصص زیبایی مجرب در این زمینه می‌تواند به شما کمک کند. فقط به‌خاطر داشته باشید که حتی اگر فروشگاه‌ها هم محصولات زیبایی در این زمینه داشته باشند، اگر خودتان بخواهید آنها را برای خود تجویز کرده و استفاده کنید، می‌تواند برای پوست‌تان خطرناک باشد چراکه احتمال زخم شدن پوست‌تان وجود دارد، پس سعی کنید احتمال آن را تشدید‌ نکنید.

ضمنا  این نکته را هم باید گفت که برخی محصولات زیبایی خاص مانند محصولات لایه‌بردار شیمیایی که با استفاده از اسیدهای لایه‌سا و لیزر Clear + Brilliant انجام می‌شود می‌تواند باعث از‌بین رفتن جوش‌های سر‌سیاه شده و در عین حال به جوان‌سازی پوست هم کمک کند.

جوش‌ها را بکشید

وقتی عرق می‌کنید یا به خودتان اسپری می‌زنید، ترکیبات غلیظ و سنگین در محصولات مراقبت از پوست و نیز پرکننده‌های سفت و چسبناک در محصولات بهداشتی مو می‌توانند وارد پوست‌تان شده و منجر به بروز جوش‌های سرسیاه شوند. محصولات آرایشی مانند کرم‌های پوشاننده هم می‌توانند باعث مخفی ماندن این علائم شوند.

خداحافظی با موی زائد چانه

ممکن است در برخی موارد در آینه به خود نگاه کنید و ببینید که روی چانه‌تان مو درآمده است. زیاد نگران نباشید چون در این زمینه تنها نیستید. متخصصان می‌گویند بیرون آمدن مو در چانه بین زنان بسیار شایع است، اما واقعا این موها چگونه بیرون می‌آیند؟! یکی از متخصصان در جواب این سوال می‌گوید: «موی چانه درنتیجه ترکیب عوامل ژنتیکی و عوامل هورمونی بیرون می‌آید. هورمون‌های مردانه ما (به‌نام آندروژن) و نیز تعادل کلی هورمونی ماست که رشد موی چانه را تحریک می‌کند.»

بسته به این مسئله که پیازهای موی شما چقدر نسبت به این هورمون‌ها حساس هستند، این موها می‌توانند به میزان کم و زیاد بیرون بیایند. درواقع میزان حساسیت شما و سطح فعالیت هورمون‌ها در این روند تا حد زیادی به عوامل ژنتیکی مربوط می‌شود. موی چانه ممکن است در هر سنی رشد کند، اما در اکثر زنان با بالا رفتن سن، این رشد در آنها بیشتر شده چراکه تعادل هورمونی ما با بالا رفتن سن تغییر می‌یابد. شاید یکی از سریع‌ترین راه‌ها برای رها شدن از شر این موها آن است که با موچین آنها را بکنید.

اگر دیدید بیش از یک تار مو در چانه‌تان بیرون آمده، بهتر است از الکترولیز یا لیزر استفاده کنید تا ناحیه موردنظر بهتر تمیز شود و در شرایطی که عدم تعادل هورمونی یکی از علائم بروز موهای چانه است، در کنار آن می‌توان به قاعدگی‌های نامنظم، موهای زیاد صورت و بدن و جوش‌های دردناک بزرگسالی اشاره کرد که واکنش خوبی نسبت به روش‌های درمانی از خود نشان نمی‌دهند و احتمال دارد شما دچار سندروم تخمدان پلی‌کیستیک (PCOS) شده باشید. اگر نسبت به این مسئله نگرانید، پزشک شما می‌تواند به‌طور دقیق تشخیص دهد که آیا موی چانه شما به‌خاطر سندروم تخمدان چندکیستی است یا نه.

فرقی نمی‌کند که تعادل هورمونی شما طبیعی بوده یا مربوط به PCOS باشد، در هر حال داروهایی که روی هورمون‌های شما تاثیر می‌گذارد مانند داروهای خوراکی ضدبارداری یا اسپیرونولاکتون می‌تواند مانع از رشد بیشتر موهای چانه یا موهای صورت شود.

گذاشتن ماسک و ماساژ حرفه‌ای صورت

شاید یکی از تجربیات جالب برای هر یک از شما، ماساژ و ماسک حرفه‌ای صورت باشد. محققان می‌گویند یکی از دلایل عمده‌ این مسئله که ماساژ و گذاشتن ماسک با نتایج خوبی همراه نیست به‌خاطر آن است که افرادی که می‌خواهند این عمل را روی صورت‌شان انجام دهند به‌جای آنکه برای این عمل پوست خود را آماده کنند، به فعالیت‌‌هایی می‌پردازند که مشکلاتی برای پوست ایجاد می‌‌کند. در اینجا به نکاتی اشاره می‌کنیم که نباید پیش از ماساژ و ماسک حرفه‌‌ای صورت انجام دهید تا بتوانید احساس آرامش داشته باشید به جای آنکه کاری کنید تا پوست‌تان سرخ و ملتهب شود.

۱. از ۲۴ساعت قبل، روی صورت خود موم نگذارید

قبل از ماساژ از زدودن موهای زائد صورت با موم خودداری کنید. موم روی بیرونی‌ترین سلول‌های پوستی مانند یک پوسته مهاجم و پرفشار عمل می‌کند و بلافاصله در شروع عمل باعث حساسیت شدید این ناحیه می‌‌شود.

۲. یک روز قبل، حمام آفتاب نگیرید

یکی از نکات بسیار مهم درباره‌ گذاشتن ماسک صورت این است که این عمل می‌‌تواند برخی صدمات ناشی از نور خورشید مانند ازبین رفتن رنگ پوست را ترمیم کند، اما پوست شما به این فرصت نیاز دارد تا بعد از تماس با خورشید استراحت کند.

۳. از بوتاکس استفاده نکنید

اگر می‌خواهید از بوتاکس استفاده کنید، باید ترجیحا یک‌هفته  تا ۱۰روز قبل از ماساژ و گذاشتن ماسک صورت آن را انجام دهید. درواقع شما نمی‌توانید پوستی را ماساژ دهید که روی آن تزریق‌ انجام داده‌اید چراکه با این کار باعث تغییر نقطه‌ تزریق روی صورت‌تان شده و ممکن است در جای اشتباهی قرار بگیرد. اگر تصویری که در ذهن‌تان نقش بسته به اندازه شما را نترسانده، پس به‌خاطر داشته باشید که متخصصان پوست زیادی وجود ندارند که بتوانند تا چند ماه بعد از محو شدن نقاط تزریق، روی صورت شما عمل انجام دهند.

۴ .از اکستنشن مژه استفاده نکنید

چسب خاصی را که برای مژه‌‌ها استفاده می‌شود نمی‌‌توان به‌خوبی مالید یا آنکه حداقل به مدت ۴۸ساعت کرم یا لوسیونی را روی آن استفاده کرد. اگر چنین اتفاقی بیفتد، وقت و هزینه‌ای که بابت اکستنشن مژه گذاشته‌اید، بی‌خود خواهد بود، چراکه به احتمال زیاد آنها از هم جدا خواهند شد.

۵. ترمیم خاصی در خانه انجام ندهید

چلاندن جوش‌های صورت یا جوش‌‌های سرسیاه پیش از ماساژ صورت باعث التهاب زیاد پوست شما شده و کار را برای متخصص زیبایی دشوار می‌‌کند تا بخواهد آنچه درون منافذ شما به‌جا مانده را تخلیه کند.

۶. از محصولات لایه‌‌بردار پوست استفاده نکنید

ترکیباتی مانند رتینول و گلیکولید اسید می‌‌توانند باعث حساس شدن پوست شوند چراکه روی بیرونی‌ترین لایه پوست لایه‌‌سایی انجام می‌دهند. بسیاری از واکنش‌های مربوط به ماساژ و ماسک صورت به‌خاطر این مشکل رخ‌می‌‌دهد.

پزشکین : جوش های سرسیاه و راه های درمان آن

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *