افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

جنین این خوراکی ها را دوست ندارد

جنین این خوراکی ها را دوست ندارد

images

برخی مواد خوراکی ها هستند که مصرف آن در دوران بارداری برای جنین خطرناک است و گاهی منجر به سقط جنین می شود همراه ما باشید با آشنایی بیشتر درباره جنین این خوراکی ها را دوست ندارد .

در دوران بارداری لازم است مادر یک رژیم غذایی سالم داشته باشد تا زایمان آرامی داشته باشد و کودک سالمی به دنیا بیاورد. اما آیا می دانید که خوردن برخی غذاها به ویژه در سه ماه اول حاملگی، ممکن است تهدیدی برای نوزاد محسوب شود؟ به گفته متخصصان،خوردن برخی از خوراکی ها مانند آناناس یا آب آن، تخم مرغ خام،کنسرو ماهی و …،می تواند باعث سقط جنین شود.

سقط جنین در سه ماه اول بارداری بسیار شایع است. اگر چه سقط جنین به عوامل متعددی بستگی دارد از جمله سلامتی مادر، سن ،عادت غذایی و…اما، این اقلام غذایی می تواند بالقوه به مادر و جنین در سه ماه اول آسیب برساند .زیاده روی در مصرف این مواد می تواند باعث انقباض داخلی و گشاد شدن دهانه رحم و در نتیجه سقط جنین شود. از جمله این مواد عبارت است از:

۱.آناناس
مصرف آناناس یا نوشیدن آب آناناس در طول سه ماه اول حاملگی می تواند باعث به دنیا آمدن نوزاد مرده شود. بروملین نوعی آنزیم موجود در این میوه باعث انقباض ماهیچه ای در زنان حامله می شود و این امر می تواند باعث سقط جنین شود.

۲.کنجد
کنجد ، می تواند منجر به سقط جنین شود. مادر در دوره بارداری باید مقدار خیلی کمی کنجد مصرف کند اما کنجد سیاه را می توان در حد متعادل تا مراحل آخر بارداری مصرف کرد.

۳.جگر
اگر چه مصرف آن ماهی یک یا دو بار مشکلی ندارد اما مصرف روزانه آن در دوران حاملگی مضر است زیرا باعث تراکم بالای رتینول ، نوعی ویتامین A حیوانی می شود و می تواند به جنین آسیب برساند.

۴.آلوئه ورا
آلوئه ورا برای مو، پوست و دستگاه گوارش مفید است. اما، زنان باردار باید از مصرف زیاد آن اجتناب کنند زیرا به خونریزی لگن و در نتیجه سقط جنین منجر می‌شود.

۵. لبنیات پاستوریزه نشده
این نوع اقلام مانند شیر و پنیر فتا و …، حاوی باکتری به نام لیستریاست که ممکن است در طول مراحل مختلف حاملگی به زائو آسیب برساند. این باکتری در مرغ و غذای دریایی نپخته یافت می شود.

پزشکین : جنین این خوراکی ها را دوست ندارد

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *