افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

جلوگیری از مرگ زود هنگام با کتاب خواندن

gd9m_download-8

  • جالب توجه است که شرکت کنندگان در مطالعه ی کتاب محافظت بیشتری دارند، نسبت به کسانی که خواندن مجلات یا روزنامه را تجربه کرده اند. شاید  به این دلیل باشد که در مقاله نسبت به کتاب، بیشتر مشغول خواندن عنوان آن می شوید.

خبر خوب برای کتابخوان ها، ممکن است سرگرمی مورد علاقه ی شما سال های زندگی شما را افزایش دهند. کتاب خواندن ممکن است باعث افرایش طول عمر شود. تحقیقات جدید از دانشگاه ییل این گفته ها را بیان می کند. در این مطالعه، افرادی که بیش از سه ساعت و نیم در هفته کتاب می خوانند، ۲۰ درصد نسبت به افرادی که کتاب نمی خوانند کمتر احتمال مرگ، دارند.

 

چرا؟  چه نوع خواندن؟

چه کتابخوانی الکترونیکی و چه به روش قدیمی چاپ، قدرت تمرکز را بالا می برد و با عملکرد خوب مغز مرتبط است و به کاهش نرخ زوال عقل کمک می کند که یک بیماری است که می تواند خطر ابتلا به مرگ زودرس را افزایش دهد.

خواندن همچنین می تواند هورمون های استرس را کاهش دهد، که این کار موجب می شود، خواب شما بهتر شود. در نتیجه فشار خون شما کاهش یابد که این ها خود می تواند خطر ابتلا به بیماری های قلبی را کاهش دهند.

جالب توجه است که شرکت کنندگان در مطالعه ی کتاب محافظت بیشتری دارند، نسبت به کسانی که خواندن مجلات یا روزنامه را تجربه کرده اند. شاید  به این دلیل باشد که در مقاله نسبت به کتاب، بیشتر مشغول خواندن عنوان آن می شوید. اگر شما در زمان کوتاهی، در طی یک رفت و آمد خود به کتاب صوتی و داستان خوب گوش کنید، احتمالا همان مزایا را در بر خواهد داشت، چون مغز شما خود را با آن درگیر می کند.

 

منبع : دکتر سلام

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *