افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

جلوگیری از پیری زودرس با حذف این سه خطا در غذا ها

جلوگیری از پیری زودرس با حذف این سه خطا در غذا ها

  •  مصرف دو نوبت مواد غذایی بدون چربی مثل شیر یا ماست بدون چربی و ۳ تا ۴ تکه گوشت لخم در روز، برای رفع این مشکل مفید است.بهترین منابع ویتامین B12 شامل غذاهای دریایی مثل ماهی، میگو وهمچنین غلات غنی شده است.

 

در ادامه به سه خطای تغذیه‌ای اشاره شده است که در پیری زودرس نقش دارد. این در حالی است که می توان با تنظیم آن ها در رژیم غذایی یا افزودن مکمل‌ها، جوان تر به نظر رسید و جوانی را احساس کرد.

خطای اول: از خوردن انواع پروتئین‌های حیوانی پرهیز می‌کنید
در این شرایط با فقدان ویتامین B12 مواجه می  شوید که برای تولید انرژی در بدن ضروری است. این ویتامین فقط در غذایی یافت می‌شود که منشا حیوانی دارد و به تنظیم متابولیسم و تولید انرژی کمک می‌کند. در ضمن خستگی یکی از علایم اصلی کمبود ویتامین B12 است و معمولا در افرادی رخ می‌دهد که از پروتئین حیوانی زیادی استفاده نمی‌کنند.
راه‌حل غذایی:
 مصرف دو نوبت مواد غذایی بدون چربی مثل شیر یا ماست بدون چربی و ۳ تا ۴ تکه گوشت لخم در روز، برای رفع این مشکل مفید است.بهترین منابع ویتامین B12 شامل غذاهای دریایی مثل ماهی، میگو وهمچنین غلات غنی شده است.
خطای دوم: خودداری از مصرف مکمل‌ها
 برخی از این مکمل‌ها مثل منگنز و مس از بروز دردهای مفصلی جلوگیری می‌کند اما بسیاری از افراد از مصرف این مکمل‌ها غفلت می‌کنند. به گفته متخصصان منگنز و مس هر دو برای حفظ سلامت غضروف‌ها و انعطاف پذیری مفاصل مفید و ضروری است.
راه‌حل غذایی:
مغز خشکبار، گوشت بدون چربی و اسفناج از منابع غنی این املاح است اما معمولا ما به اندازه کافی از این خوراکی‌ها نمی‌خوریم تا نیازمان به این املاح برطرف شود.
خطای سوم: پرهیز از خوردن ماهی و چربی
 ماهی و روغن‌های مفید مثل روغن زیتون بهترین منبع اسیدهای چرب امگا – ۳ و ضروری برای بدن است که معمولا تا حد زیادی مانع از تحلیل رفتن حافظه می‌شود.
راه‌حل غذایی:

غذاهای خود را با روغن‌های طبیعی مثل روغن زیتون طبخ کنید. سپس در هر هفته مصرف ماهی‌های مفید مثل ماهی آزاد و ساردین را به رژیم غذایی خود اضافه کنید. دانه کتان، غلات سبوس‌دار  ، گردو و بادام نیز برای دریافت این چربی‌های مفید توصیه می‌شود. مصرف یک قاشق غذاخوری گردو ۵ روز در هفته و ۹ تا ۱۲ عدد بادام، ۴ نوبت در هفته کافی است.

 

منبع : الو دکتر

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *