افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

جلوگیری از نفخ معده با حذف این مواد غذایی

جلوگیری از نفخ معده با حذف این مواد غذایی

1438628611indigestion

پژوهشگران تغذیه پس از تحقیقات زیاد توانستند مواد غذای که باعث نفخ معده می شود دست یابند و بیان کرده اند برای جلوگیری از نفخ معده با حذف این مواد غذایی همراه ما باشید با آشنایی با این مواد غذایی .

دکتر آگاه متخصص گوارش و کبد  با بیان این که نفخ شکم یکی از مشکلات شایع و آزاردهنده است، گفت: نفخ شکم با این که خطرناک نیست و نشان دهنده خطر جدی برای سلامتی نیست اما افراد مبتلا ممکن است به کرات به پزشک مراجعه و راهی برای درمان را جستجو کنند.
دکتر آگاه ادامه داد: شایع‌ترین علت این عارضه، اختلال در هضم و جذب بعضی از مواد غذایی است که این مواد غذایی پس از ورود به روده بزرگ توسط میکروب‌ها تخمیر می‌شوند و تولید گاز می‌کنند.
وی در ادامه افزود: در برخی موارد نیز خود این میکروب‌های روده هستند که باعث نفخ شکم می‌شوند که در این صورت باید درمانی در این خصوص توسط پزشک صورت گیرد.
این متخصص گوارش در رابطه با راهکارهای درمانی که مرتبط با تغذیه هستند، گفت: افراد با دقت و بررسی در مواد غذایی مصرفی و شناسایی مواد غذایی که با خوردن آنها دچار نفخ می‌شوند به راحتی می‌توانند با خودداری از مصرف آنها از بروز نفخ شکم جلوگیری نمایند.
وی در پایان خاطرنشان کرد: البته دقت داشته باشند در صورتی که حذف کامل ماده غذایی شناسایی شده ممکن است بدن را با کمبود برخی مواد مغذی ضروری مواجه کند مانند شیر و غیره باید مواد دیگری را جایگزین کنند به طور مثال به جای شیر می‌توانند شیر کم لاکتوز و یا مواد لبنی مانند ماست و دوغ و غیره که لاکتوز کمتری دارند را مصرف کنند و یا داروهایی که آنزیم‌هایی مصنوعی هضم کننده لاکتوز دارند را استفاده نمایند.
پزشکین : جلوگیری از نفخ معده با حذف این مواد غذایی

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *