افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

جلوگیری از سکته مغزی و حمله قلبی با مصرف ماست

جلوگیری از سکته مغزی و حمله قلبی با مصرف ماست

635711656091704024

 

می خواهید از بروز سکته های مغزی و حمله های قلبی که به طور ناگهانی رخ می دهد پیشگیری کنید متخصصان تغذیه پیشنهاد می کنند ماست بخورید همراه ما باشید با جزئیات کامل جلوگیری از سکته مغزی و حمله قلبی با مصرف ماست

مطالعات جدید نشان می دهد مصرف روزانه ماست برای سلامت قلب مفید است و خطر فشار خون بالا را ۲۰ درصد کاهش می دهد.
به گزارش ویرلن از هلث، این مطالعه که بیشتر به سلامت زنان پرداخته، نشان می دهد مصرف منظم ماست نقش مهمی در سلامت قلب دارد و خطر فشار خون بالا را ۲۰ درصد کاهش می دهد. فشار خون نیرویی است که توسط جریان خون به دیواره رگ ها وارد می شود تا خون در سراسر رگ ها و بدن جریان یابد. اگر این نیرو افزایش پیدا کند و در طول زمان ثابت باقی بماند، بدن با مشکلات زیادی روبرو می شود.
بر اساس گزارش مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها، فشار خون بالا و به دنبال آن بیماری های قلبی، یکی از مهمترین علل مرگ و میر زنان است.
تحقیقات جدید ارایه شده در انجمن قلب آمریکا نشان می دهد زنانی که ماست را به طور منظم در برنامه غذایی خود می گنجانند، فشار خون پایین تری دارند. کاهش فشار خون موثرترین عامل در کاهش احتمال سکته مغزی و حمله قلبی است.
محققان در ادامه این مطالعه مجددا بر رژیم غذایی DASH برای درمان فشار خون بالا تاکید کرده اند. رژیم غذایی DASH یک رویکرد مادام العمر برای مصرف غذای سالم است که تمرکز عمده آن روی پیشگیری و درمان فشار خون بالا است. این برنامه غذایی افراد را به کاهش مصرف سدیم تشویق می کند و در آن مواد غذایی حاوی پتاسیم، کلسیم و منیزیم گنجانده شده است.
رژیم غذایی DASH، احتمال بروز انواع سرطان، سکته مغزی، بیماری های قلبی، نارسایی قلبی، سنگ کلیه و دیابت را کاهش می دهد و یک راه موثر برای کاهش وزن است. این رژیم غذایی از سال ۲۰۱۱ میلادی تاکنون، عنوان برترین رژیم غذایی را به خود اختصاص داده است.
یکی از مهمترین مزیت های این روش، انعطاف پذیری آن است و از هیچ دستور پیچیده ای تبعیت نمی کند. توصیه محققان در رژیم غذایی DASH، مصرف مقدار زیادی میوه، سبزیجات، غلات سبوس دار، محصولات لبنی کم چرب، روغن سبزیجات و حبوبات است و مصرف نوشیدنی های شیرین و چربی های اشباع شده را ممنوع می کند.

 

پزشکین : جلوگیری از سکته مغزی و حمله قلبی با مصرف ماست

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *