افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

جلوگیری از دیسک کمر در کارمندان

images

  • یادگاری شایع‌ترین علت کمر درد را دردهای عضلانی معمولی، خوش خیم و ساده برشمرد و عنوان کرد: این علل کمر درد به راحتی درمان می‌شود و نیاز به اقدام خاصی ندارند.

سیدرضا منصور یادگاری ، در رابطه با موضوع کمردرد اظهار داشت: شایع‌ترین درد در ناحیه اسکلتی- عضلانی کمردرد بوده و پس از سردردو دندان‌درد شایع‌ترین درد در میان افراد جامعه به شمار می‌رود.

وی افزود: ۹۵ درصد افراد در تمام دوران زندگی کمر درد را تجربه کرده و با این مشکل مواجه خواهند شد البته باید توجه داشت که موضوع کمر درد صرفا معضل پزشکی نیست و اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و … به شمار می‌رود و تمام جنبه‌های زندگی فرد را در بر می‌گیرد لذا باید به این موضوع توجه خاصی شود.

استاد دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به اینکه کمر درد یک بیماری نیست گفت: اصولا یک بیماری سبب کمر درد در افراد می‌شود و اولین و مهمترین قسمتی که در موضوع کمر درد باید مورد توجه قرار گیرد علت کمردرد است.

یادگاری شایع‌ترین علت کمر درد را دردهای عضلانی معمولی، خوش خیم و ساده برشمرد و عنوان کرد: این علل کمر درد به راحتی درمان می‌شود و نیاز به اقدام خاصی ندارند.

رئیس مرکز تحقیقات طب فیزیکی و توانبخشی ادامه داد: در مواردی همچون ابتلای فرد به بیماری‌های پیشرفته و بدخیم مانند انواع سرطان کمر درد ایجاد می‌شود که باید اقدامات لازم و دقت در تشخیص به خوبی انجام شود.

وی با تاکید بر اینکه باید علت کمر درد را تشخیص و جهت درمان آن اقدام کرد افزود: در مواردی که کمر درد به دلیل اختلال و بیماری‌های ستون فقرات ایجاد می‌شود در واقع مشکلی در دیسک‌های ستون فقرات ایجاد شده و درمان آن مراحل مختلفی دارد.

یادگاری تاکید کرد به طور کلی بیش از ۹۰ درصد بیمارانی که کمر درد آنها به علت فتق و بیرون زدگی دیسک ستون مهره‌های کمر به وقوع پیوسته نیاز به عمل جراحی ندارد و در مرحله اول با انجام روش‌های ساده می‌توان نسبت به رفع کمر درد اقدام کرد.

رئیس مرکز تحقیقات طب فیزیکی و توانبخشی گفت: درمان‌های ساده همچون استراحت در مدت طولانی، استفاده از داورهای خوراکی ساده مانند استامینوفن در درمان کمر دردهای معمولی استفاده می‌شود.

وی با اشاره به اینکه فتق دیسک کمر در مردان به دلیل حرفه و مشاغل آنها شایع‌تر از زنان است اضافه کرد: همه کارمندان در معرض ابتلا به فتق دیسک کمر هستند چرا که نشستن طولانی مدت بر روی صندلی وضعیت خاص بیومکانیکی در بدن ایجاد می‌کند که ناشی از فشار صندلی و زمین بر بدن است که با خم شدن به طرف جلو سبب بیرون‌زدگی دیسک کمر می‌شود.

یادگاری در پایان خاطر نشان کرد: کارمندان جهت پیشگیری از بیرون زدگی دیسک کمر لازم است هر نیم ساعت سرپا ایستاده و یا برای مدت کوتاهی راه بروند

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *