افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

جلوگیری از اسهال در سفر با این دارو

جلوگیری از اسهال در سفر با این دارو

  • بعضی از افراد از پروبیوتیک‌ها برای جلوگیری از ابتلا به بیماری اسهال مسافران کمک می‌گیرند، اما مطالعات متعددی نشان داده‌اند که این استراتژی فقط در تعداد محدودی از افراد موثر است و نمی‌توان استفاده از آن را به همه توصیه کرد.

 

چندین سال است که پزشکان داروی پپتوبیسمول را برای درمان بیماری اسهال مسافران (اسهال در سفر) تجویز می‌کنند. مطالعات نشان داده‌اند که مصرف دو عدد قرص پپتوبیسمول به‌اندازه چهار دوز مصرفی در طول روز، می‌تواند احتمال ابتلا به این بیماری را تا ۶۰۰ درصد کاهش بدهد.

البته بسیاری از افرادی که از همین مقدار پپتوبیسمول استفاده می‌کنند، درنهایت به یبوست شدید مبتلا می‌شوند. به همین دلیل است که به اعتقاد متخصصان، پپتوبیسمول باید در دوره‌های کوتاه‌مدت (نهایتا ۳ هفته) مصرف شود، نه بیشتر از آن. درحالی که مصرف این دارو واقعا می‌تواند به افراد زیادی کمک کند، ‌اما افرادی که نسبت به آسپیرین آلرژی دارند، قادر به مصرف پپتوبیسمول نیستند. حتی اگر از داروهای تجویزی دیگر استفاده می‌کنید، باید درباره مصرف پپتوبیسمول از پزشک اجازه بگیرید.

بعضی از افراد از پروبیوتیک‌ها برای جلوگیری از ابتلا به بیماری اسهال مسافران کمک می‌گیرند، اما مطالعات متعددی نشان داده‌اند که این استراتژی فقط در تعداد محدودی از افراد موثر است و نمی‌توان استفاده از آن را به همه توصیه کرد. عده‌ای دیگر هم از آنتی‌بیوتیک پروفیلاکتیک استفاده می‌کنند که فوق‌العاده موثر است، اما مصرف آنتی‌بیوتیک‌ها برای افرادی که به آن نیاز ندارند، اصلا توصیه نمی‌شود. مشکلاتی مانند اسهال ناشی از مصرف خود آنتی‌بیوتیک‌ها و افزایش مقاومت نسبت به آنتی‌بیوتیک‌ها در بدن، دو مورد از عوارض مهم این مصرف بی‌مورد هستند.

 

منبع : سلامتیسم

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *