افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

جلوگیری از آرتروز با مسواک زدن

1287904238

  • بر این اساس، احتمال ابتلا به آرتروز ارتباط مسقیمی با وضعیت بهداشت دهان و دندان دارد. در واقع، برخی عفونت های موجب تولید نوعی پروتئین در بدن می شوند که سیستم ایمنی بدن را مختل می کند.

 

شاید قدری از جواب این سؤال تعجب کنید و به نظرتان بی ارتباط بیاید؛ ولی واقعیت این است که مسواک زدن یکی از مؤثرترین راه ها جلوگیری از ابتلا به آرتروز است. بنا بر نتایج به دست آمده از تحقیقات دانشمندان، آنچه که موجب عفونت در لثه می شود یکی از عوامل مهم در تحلیل رفتن استخوان ها است که میلیون ها نفر را در سراسر جهان تهدید می کند.
بر این اساس، احتمال ابتلا به آرتروز ارتباط مسقیمی با وضعیت بهداشت دهان و دندان دارد. در واقع، برخی عفونت های موجب تولید نوعی پروتئین در بدن می شوند که سیستم ایمنی بدن را مختل می کند. چنین رخدادی برای افرادی که مستعد ابتلا به آرتروز هستند با سرعت و شتابی چندین برابر نمود پیدا می کند؛ چراکه سیستم تنظیم پروتئین در بدن این دسته دچار مشکل می شود و انباشت پروتئین و تورم در استخوان هایشان بیش از دیگران اتفاق می افتد.
با این وجود، به واسطه یک راهکار ساده ولی با اهمیت یعنی مسواک زدن تا حد بسیاری می توان مانع از شکل گیری یا حتی تشدید این بیماری شد. مسواک با از بین بردن بسیاری از میکروب های دهان و دندان راه ابتلا به بیماری هایی هم چون آرتروز را سد می کند. بنابراین، اگر می خواهید در آینده به دردهای استخوانی دچار نشوید بهداشت دندان ها را جدی بگیرید.

منبع : الو دکتر

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *