افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

جز کسانی هستید که یک بار در روز مسواک می زنید. بخوانید

  •  آیا مواد و ذراتی که لای دندان‌هایم رشد می‌کنند ممکن است منجر به بیماری لثه شوند؟ آیا ممکن است تمام دندان‌هایم بیافتد؟

 

موقعیت: شما فردی هستید که سرتان شلوغ است و یک کار تمام-وقت دارید و خانه‌ای که اصلا تمیز نیست. بنابراین هر از چند گاهی یا شاید یک روز در میان بعد از آنکه خسته از سر کار به خانه می‌آیید شامی تهیه می‌کنید، احیانا ناهار فردا را درست می‌کنید و همه چیز را برای صبح آماده می‌کنید و بالاخره در تختخواب ولو می‌شوید.وقتی چشمانتان را روی هم می‌گذارید و دوست دارید هیچ وقت بازشان نکنید، تازه یادتان می‌آید که دندان‌هایتان را مسواک نزده‌اید.
نگرانی شما چیست: آیا مواد و ذراتی که لای دندان‌هایم رشد می‌کنند ممکن است منجر به بیماری لثه شوند؟ آیا ممکن است تمام دندان‌هایم بیافتد؟
بدترین چیزی که ممکن است رخ دهد: بله، بیماری لثه. نخستین علامت آن خونریزی هنگام مسواک زدن و نخ دندان کشیدن است. اگر برای بار دوم در روز مسواک نزنید به معنای آن است که صبحانه ناهار، شام و اسنک‌ها در زمان‌های مختلف در طول روز می‌تواند به دندان و لا به لای آن بچسبد. اگر قبل از خواب شکلات یا کشمش می‌خورید این قندهای چسبان درست به مانند هدیه‌ای برای باکتری‌های دندان شما تلقی شده و باعث می‌شود که باکتری‌ها تمام شب روی دندانتان جشن بگیرند.
اتفاقی که می افتد چیست: تجمع رسوبات و جرم که منجر به بیماری لثه می‌شود حداقل ۲۴ ساعت طول می‌کشد تا تشدید شود، بنابراین اگر دندان‌هایتان را یک بار در روز می‌شویید این کار باعث ایجاد اختلال در روند فعالیت باکتری‌ها می‌شود پیش از آنکه به لثه‌تان آسیبی وارد کند.
فراموش نکنید که: ممکن است دهانتان بوی بدی داشته باشد. حتی اگر سعی کنید با جویدن آدامس آن را جبران کنید، نشستن دندان‌ها منجر به چندبرابر شدن باکتری در دهان شده و در نهایت به تجمع آنها در لا به لای دندان و شکل گیری رسوبات منتهی می‌شود.

منبع: الو دکتر

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *