افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

جرم گوش از گوش مراقبت می کند مدام پاک نکنید

maxresdefault-1

  • جرم گوش از گوش مراقبت می کند مدام پاک نکنید ، تمیز کردن گوش با یک جسم خارجی علاوه بر این‌که به پرده گوش آسیب می‌رساند، امکان ایجاد خراش‌هایی در مجرای گوش را نیز فراهم می‌کند

یک فوق تخصص گوش و حلق و بینی گفت: جرم گوش در واقع از ترشحات طبیعی و ضروری بدن است که از گوش مراقبت می‌کند و پاک کردن مداوم آن، گوش را در مقابل عفونت بسیار آسیب‌پذیر می‌سازد.

دکتر حسن آب‌شیرینی اظهارکرد: جرم یا واکس گوش یک ماده آلوده نیست بلکه برای جلوگیری از ایجاد عفونت در مجرای گوش تولید می‌شود.

وی ادامه داد: افرادی که مستعد انسداد گوش و کاهش شنوایی هستند، در صورت تجمع بیش از حد این ماده در گوش باید جهت شستشوی گوش و درمان لازم به پزشک مراجعه و از دست‌کاری کردن آن با وسایل نوک تیز خودداری کنند.

آب‌شیرینی افزود: تمیز کردن گوش با یک جسم خارجی علاوه بر این‌که به پرده گوش آسیب می‌رساند، امکان ایجاد خراش‌هایی در مجرای گوش را نیز فراهم می‌کند و با توجه به احتمال وجود میکروب و یا قارچ در سطح گوش، خطر ابتلای فرد به عفونت گوش افزایش می‌یابد.

وی اظهار کرد: این ماده تولید شده در گوش دارای PH اسیدی و چرب است و هنگام رطوبت هوا یا شنا کردن از ورود رطوبت به گوش نیز جلوگیری می‌کند ولی تجمع موم در گوش به حد زیاد موجب ایجاد صدایی مانند وز وز در گوش می‌شود که افراد را نگران می‌کند.

فوق تخصص گوش و حلق و بینی مرکز آموزشی درمانی امام خمینی(ره) اهواز گفت: وجود ماده چسبناک موم گوش از ورود آلودگی به مجرای داخلی گوش و ایجاد عفونت جلوگیری می‌کند ولی سنگینی گوش، درد و شنیدن صدای وز وز در گوش از علایم تجمع بیش از حد این ماده در گوش است.

آب‌شیرینی افزود: افرادی که عادت به پاک کردن مداوم گوش دارند به خصوص کسانی که بعد از هر بار استحمام این کار را انجام می دهند، باید بدانند که واکس گوش نوعی محافظت‌کننده در برابر ورود رطوبت و آلودگی به مجرای گوش محسوب می‌شود و پاک کردن زیاد گوش از این ماده، مجرای گوش را برای ایجاد عفونت مستعد می‌سازد

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *