افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

جراحی نوین دیسک کمر با روش هیدروسیژن

  •  در این روش که کاملاً بسته، بدون تیغ جراحی و بیهوشی صورت می‌گیرد، ابزارهای بسیار باریک سوزن مانندی داخل دیسک قرار می‌گیرند و با فشار بسیار بالای آب قسمت بیرون زده دیسک تخلیه و برداشته می‌شود. گفتنی است روش‌های کم تهاجمی قدیم روی افراد مبتلا به پرکاری تیروئید و زنان باردار قابل انجام نبود، همچنین لیزراحتمال آسیب رساندن به مهره را دارد ولی در این روش به هیچ عنوان عوارض بعد ازعمل وجود ندارد.

 

مردی ۴۲ ساله هستم. مشکل دیسک کمر دارم به گونه‌ای که ناحیه دیسک دچار بیرون زدگی شده است. اخیراً اخباری در زمینه آخرین متدهای درمان جراحی کم تهاجمی بسته شنیده‌ام. می‌خواستم بدانم زمان این عمل چقدر است، هزینه آن نسبت به روش جراحی باز کمتر است یا بیشتر؟ و در کل آیا این روش مناسب‌ تر است یا جراحی باز؟ لطفاً مرا راهنمایی کنید چون حتماً باید این عمل را انجام دهم.
 

اخیراً روشی به نام هیدروسیژن یا «spine jet» برای درمان دیسک‌هایی که دچار بیرون زدگی یا فتق شده‌اند، به کار می‌رود( بیرون زدگی دیسک کمر سبب فشار آمدن روی اعصاب یا نخاع فرد مبتلا می‌شود) این نوع نوین از جراحی دیسک کمر، جایگزین جراحی باز و جراحی بسته از تزریق گاز ازن یا روش‌های حرارتی مانند استفاده از لیزر شده است.
 در این روش که کاملاً بسته، بدون تیغ جراحی و بیهوشی صورت می‌گیرد، ابزارهای بسیار باریک سوزن مانندی داخل دیسک قرار می‌گیرند و با فشار بسیار بالای آب قسمت بیرون زده دیسک تخلیه و برداشته می‌شود. گفتنی است روش‌های کم تهاجمی قدیم روی افراد مبتلا به پرکاری تیروئید و زنان باردار قابل انجام نبود، همچنین لیزراحتمال آسیب رساندن به مهره را دارد ولی در این روش به هیچ عنوان عوارض بعد ازعمل وجود ندارد.

طول انجام عمل دیسک کمر با روش هیدروسیژن بسیار کوتاه و در حدود تنها ۲۰ دقیقه است، در زمینه میزان هزینه‌ها هم در این روش نسبت به جراحی باز هزینه کمتری باید پرداخت شود.

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *