افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

جراحی لوزه و عواقب جراحی نکردن لوزه سوم

ba3089

دانستنی هایی در مورد جراحی لوزه و عواقب جراحی نکردن لوزه سوم و توصیه های پزشکی در این مورد را به شما بیان می کنیم . عوارض لوزه سوم .

*عدم توجه به لوزه سوم و عدم جراحی آن چه عواقبی در پی دارد؟

اگر لوزه سوم باعث ایجاد عوارضی در بدن شده و به موقع درمان نشود، می‌تواند در نهایت بد فرم شدن صورت را به دنبال داشته باشد. سقف دهان دچار مشکل شود، دندان‌ها به صورت منظم رشد نکنند، سینوزیت مزمن ایجاد شود، عوارضی در گوش به وجود آید و هم‌چنین اوتیت سروز ایجاد شود.

*والدین کودکی که لوزه سوم بزرگ دارد، چه مواردی را باید رعایت کنند؟

والدین محترم باید در سرماخوردگی‌ها یا مواردی که باعث عفونت می‌شوند بسیار مراقب باشند و با توجه به این که روش خاصی برای پیش‌گیری وجود ندارد، باید بلافاصله بعد از مشاهده علایم و قبل از بروز عوارض ذکر شده و یا در صورت مشاهده هر کدام از عوارض لوزه سوم به پزشک مراجعه کرده و نسبت به درمان یا انجام عمل جراحی برای فرزند خود اقدام نمایند.

*بسیار مشاهده می‌شود که والدین این کودکان با بروز کم‌ترین ناراحتی، سر خود به کودکشان آنتی بیوتیک تجویز می‌کنند. توصیه شما چیست؟

با توجه به اینکه لوزه سوم در بیشتر موارد اصلاً احتیاج به آنتی‌بیوتیک ندارد، بدیهی است تجویز آنتی بیوتیک به طور خودسرانه نه تنها باعث درمان نمی‌شود، بلکه باعث ناراحتی‌های دیگر هم خواهد شد و اصلاً به صلاح سلامتی بچه نیست که بدون تجویز پزشک متخصص، اقدام به مصرف آنتی‌بیوتیک کرد، چون مصرف خودسرانه آنتی بیوتیک به تدریج باعث کاهش سیستم دفاعی بدن بچه می‌شود که حاصل آن ایجاد بیماری‌های فرصت طلب در بچه است.

* در درمان این بیماران با چه مشکلاتی مواجه هستید؟

مشکلاتی که در درمان این بیماران وجود دارد عبارتند از: مشکلات عمل جراحی، مشکلات حاصل از بی‌هوشی، خونریزی و ایجاد عفونت، عدم آگاهی والدین در مراجعه کردن به موقع به پزشک متخصص و اقدام کردن به موقع نسبت به درمان این بیماری.

عدم آگاهی از مراجعه به موقع به پزشک باعث ایجاد عوارضی در بچه می‌شود و مشکلاتی را به همراه خواهد شد که گروهی قابل اصلاح ولی متأسفانه تعدادی از آن‌ها ضایعه‌گذار است.

به هیچ‌وجه آنتی‌بیوتیک به‌صورت خودسرانه مصرف نشود، زیرا مصرف خودسرانه آنتی بیوتیک به تدریج باعث کاهش سیستم دفاعی بدن بچه می‌شود که حاصل آن ایجاد بیماری‌های دیگر در بچه است.

*توصیه شما به این بیمار و والدین او کدام است؟

چنانکه این بچه از نظر تنفس مشکل داشته باشد و یا اگر گوش بچه و همچنین سینوس‌های او مشکل داشته باشد، باید بلافاصله به پزشک متخصص مراجعه کنند و نسبت به درمان بیماری اقدام شود.

*توصیه کلی شما به والدین کدام است؟

با توجه به این که این بیماری پیشگیری خاصی ندارد، باید والدین محترم به طور مرتب مراقب سلامتی بچه‌های خود باشند و با مشاهده اولین علایم این بیماری به پزشک متخصص مراجعه نمایند. به هیچ‌وجه آنتی‌بیوتیک به‌صورت خودسرانه مصرف نشود، زیرا در مواردی ممکن است باعث بروز عواقب جبران ناپذیری در سلامتی بچه شود و یا این فرض که ممکن است با افزایش سن، کودک خود به خود خوب شود، منتظر خوب شدن تدریجی بیماری نباشند و حتماً نسبت به درمان به موقع اقدام نمایند.

 

جراحی لوزه و عواقب جراحی نکردن لوزه سوم

 

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *