افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

جدیدترین فناوری علم پزشکی در تشخیص سلول های سرطانی

جدیدترین فناوری علم پزشکی در تشخیص سلول های سرطانی

  • سوند جدید، نمونه پیشرفته مدلی است که دانشمندان دو سال پیش ساخته بودند و هم‌اکنون در حال آزمایش آن برای درمان بیمارانی هستند که تومور مغزی دارند.

 

اخیرا محققان توانسته اند سوندی را بسازند که در جریان عمل جراحی به شناسایی سلول‌های سرطانی کمک می‌کند و انتظار می‌رود این ‘کاوشگر’ خدمت ارزشمندی به جهان پزشکی در جهت درمان بیماران سرطانی بکند.
هر جراح سرطان می‌کوشد در حین عمل جراحی تا آنجا که ممکن است همه سلول‌های سرطانی را از بدن بیمار خارج کند تا بیماری ریشه‌کن شود یا دست‌کم به سرعت بازنگردد.
سوند جدید، نمونه پیشرفته مدلی است که دانشمندان دو سال پیش ساخته بودند و هم‌اکنون در حال آزمایش آن برای درمان بیمارانی هستند که تومور مغزی دارند.
البته مدل اولیه این سوند تنها به کار آزمایش‌های ‘طیف‌سنجی رامان’ می‌آید که با آن می‌توان بافت‌های برداشته شده را به لحاظ شیمیایی بررسی کرد.
سوند جدید همچنین می‌تواند در طول عمل جراحی، سوخت‌و‌ساز (متابولیسم) سلول‌ها و واکنش‌های معین بافت‌ها را اندازه‌گیری کند و به این ترتیب، این ابزار اطلاعات بیشتری به دست می‌دهد و پزشکان می‌گویند که به وسیله آن می‌توان نه تنها تومورهای مغزی ‌بلکه سرطان‌های روده، ریه و پوست را هم درمان کرد.

منبع : الو دکتر

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *