افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

جدیدترین درمان خارش واژن

  • از نشانه هایی است که موجب خارش ناحیه ی تناسلی زنان می شود. تریکوموناسیس، انگلی تک سلولی است که باعث بروز ترشحاتی کفی به رنگ سبز و زرد می شود. یادآور می شویم برای درمان تریکوموناسیس، لازم است که به پزشک مراجعه کنید.

 

چه درمان های برای مقابله با خارش واژن وجود دارد علل رایج برای بروز این بیماری زنانه را میشناسید ؟بهتر است عوامل تشدید کننده خارش واژن را شناسایی و با آن ها مقابله کنید تریکوموناسیس و واژینیت از بیمار یهایی به شمار می روند که موجب خارش در واژن می شوند .

خارش واژن یکی از بیماری های شایع بین زنان است. خارش طولانی و مزمن محیط مرطوب ناحیه تناسلی در زنان که محل تلاقی چند دستگاه تناسلی، گوارشی، ادراری، آنهم با گیرنده های فراوان حسی عصبی است شرایط خاصی را در این ناحیه بوجود می آورد. راستینه در این مقاله اطلاعاتی در زمینه علل ایجاد خارش واژن و راه های درمان آن می دهد.

عوامل تشدید کننده خارش واژن

گاهی همزمان چندین بیماری، به خاطر چندین عامل بیماری در این ناحیه از بدن بوجود می آید که فرد مستعد را، مبتلا به سوزش ناحیه تناسلی همراه با خارش می کند. در دختران جوان نیز که فاقد رابطه جنسی می باشند خارش ناحیه ی واژن و عفونت های قارچی به وضوح دیده می شود. از علائم متداول عفونت و خارش واژن می توان به ورم لب های واژن و ترشح سفید رنگ غلیظ آن اشاره کرد.

به طور کلی متخصصان، علت خارش واژن را در چندین عامل تشدید کننده بررسی کرده اند که مهمترین آنها عبارتست از:

  1. شستن این ناحیه با لیف و صابون: در خارش واژن و سوزش آن، بسیاری از بیماران با تصور اینکه بهداشت ناحیه تناسلی و اصول بهداشتی آن را رعایت نکرده و دچار سوزش و خارش شده اند … با لیف و صابون سعی در تمیز کردن بیش از اندازه ی آن می کنند که این عمل بسیار اشتباه بوده و خارش این ناحیه را تشدید می کند.
  2. لباس زیر نامناسب و جذب: استفاده از لباس های بسیار تنگ و نایلونی بویژه غیر پنبه ای، چسبناک (جین و یا جوراب شلواری و مایو) باعثمرطوب شدن ناحیه ی واژن و مستعد به رشد باکتری و قارچ ها می شود که باید از پوشیدن این نوع لباس ها پرهیز شود. (ضروری است در طول روز حداقل یک بار لباس زیر نخی خودتان را عوض نمایید).
  3. حساس شدن با نوار بهداشتی: در دوران قاعدگی از نوارهای بهداشتی مرغوب و با کیفیت استفاده کنید و به دفعات آنها را تعویض کنید.
  4. حساسیت به ژل های روان کننده و انواع کاندوم: بسیار دیده شده که خارش طولانی مدت واژن و ناحیه ی تناسلی بخاطر حساسیت به ژل های روان کننده و کاندوم می باشد . بسیاری از این ژل ها حتی برای خانم هایی که ناراحتی و مشکل خارش ندارند نیز حساسیت هایی را به وجود آورده است. (البته در زنان یائسه، به دلیل پایین بودن استروژن که سبب خشکی ناحیه ی تناسلی آن ها می شود، استفاده از کرم های واژن، خارش مزمن را برطرف خواهد کرد و آنها دیگر از رابطه ی جنسی خود رنج نخواهند برد).دقت داشته باشید که هرگونه خارش یا ناراحتی در ناحیه ی واژن مربوط به بیماری از راه تماس جنسی نمی باشد (البته فکر و خیال واسترس ابتلا به بیماری های آمیزشی آنهم به علت خارش مستمر ناحیه ی واژن، خود به تنهایی این مسئله را تشدید می کند). همچنین توجه داشته باشید مسائل روحی در حساسیت طولانی مدت واژن نقش مهمی دارد. خانم هایی که مبتلا به افسردگی اند باید بدانند که بدون درمان افسردگی شان، خارش مزمن و طولانی مدت واژن بهبود نخواهد یافت. گاهی استفاده از داروهای خوراکی در درمان سوزش ناحیه ی واژن تأثیر بسزایی دارد. با پزشک خود مشورت کنید تا در صورت لزوم، داروهای خوارکی را برای شما تجویز کند.
  5. قارچ ها، باکتری ها و عفونت ها: بسیار دیده شده که پس از ناراحتی و ایجاد مشکلاتی در ناحیه ی تناسلی، مشکلات جدیدی نیز مانند اضافه شدن قارچ ها، باکتری ها و عفونت ها، درمان را سخت تر کرده است.

تریکوموناسیس چیست؟

از نشانه هایی است که موجب خارش ناحیه ی تناسلی زنان می شود. تریکوموناسیس، انگلی تک سلولی است که باعث بروز ترشحاتی کفی به رنگ سبز و زرد می شود. یادآور می شویم برای درمان تریکوموناسیس، لازم است که به پزشک مراجعه کنید.

واژینیت چیست؟

همان التهاب واژن می باشد که در نتیجه ی آمیزش جنسی یا عوامل دیگر، در توازن معمول واژن اختلال ایجاد می کند به عبارت دیگر، روند تمیز کردن و حفظ رطوبت واژن را که توسط باکتری ها انجام می شود را بر هم می زند.

به گفته کارشناسان، استفاده ی طولانی مدت از آنتی بیوتیک ها هم باکتری های محافظتی ناحیه ی واژن را از بین برده و ممکن است بروز عفونت ها را تشدید کند. بنابراین سعی کنید در هنگام بروز خارش و سوزش در این ناحیه به پزشک خود مراجعه کنید.

چند راه حل برای تسکین خارش مزمن ناحیه ی تناسلی

استفاده از کمپرس آب سرد موثر است (البته آبی که در یخچال سرد شده باشد نه در فریزر) به این ترتیب که روزی دو بار بین ۱۰ تا ۱۵ دقیقه این عمل تکرار شود و پس از آن، ناحیه ی واژن را خیلی آرام خشک کرده و از وازلین بدون عطر و نگهدارنده استفاده کنید. اگر به هنگام ادرار، سوزش و خارش به قدری زیاد است که مانع ادرار می شود، می توانید از پماد لیدوکائین استفاده کنید .

خوب است بدانید پزشکان شستشوی ناحیه ی واژن را با سرکه سیب، تأیید کرده اند. برای انجام این عمل لازم است بعد از اتمام قاعدگی خود،
۱ تا ۳ قاشق غذاخوری از سرکه سیب را درون یک چهارم لیتر از آب گرم حل کرده و روزانه یک بار (در طول یک هفته) ناحیه ی تناسلی خود را با آن شستشو دهید.

مواد غذایی بسیار مفید برای درمان عفونت های قارچی واژن

سه بار در طول هفته ماست مصرف کنید. ماست حاوی لاکتو باسیل می باشد که باعث رشد باکتری های مفید شده و از رشد عفونت های قارچی جلوگیری خواهد کرد. استفاده از قرص سیر و یا چندین حبه سیر نیز مانند ماست مفید است و باعث از بین بردن عفونت های قارچی واژن می شود.

به مادران بارداری که دچار عفونت قارچی واژن شده اند توصیه می شود از مواد غذایی شیرین مانند شکر و قند که رشد قارچ ها را بیشتر می کند پرهیز کنند.

 

منبع : دکتر سلام

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *